عصر ایران - این تصاویر، رونمایی باشکوه لامبورگینی میورا SV آخرین نسخه از پروژه P400، را روایت می کنند. میورا SV با بهرهمندی از پیشرفتهای فنی قابلتوجه و طراحی ظریف، جایگاه خود را به عنوان یک نماد واقعی سوپرکار تثبیت کرد.
در سال 1971 و طی نمایشگاه ژنو، لامبورگینی از آخرین نسخه پروژه P400 خود یعنی میورا SV، رونمایی کرد. این خودرو که توسط مهندسان ارشد لامبورگینی، جیامپائولو دالارا و پائولو استانزانی طراحی شده بود، نقطه عطفی در تاریخ سوپرکارها محسوب میشود.
میورا SV با بهرهگیری از تجربیات پنج سال تولید، به طور قابلتوجهی ارتقا یافته بود. موتور این خودرو قدرتمندتر شد و به 385 اسب بخار در 7850 دور در دقیقه رسید، در حالی که توزیع گشتاور نیز بهبود یافته بود. به طور قابلتوجهی، میورا SV برای اولین بار سیستم روانکاری جداگانهای برای موتور و گیربکس معرفی کرد که در آن زمان پیشرفتی قابلتوجه محسوب میشد.
از نظر ظاهری، میورا SV با حذف "مژهها" از اطراف چراغهای جلو، که به منظور سادهتر شدن تولید انجام شده بود، متمایز بود. با این حال، به درخواست فروچو لامبورگینی، میورا SV شخصی او این ویژگی منحصر به فرد را حفظ کرد و آن را به تنها مدل رسمی تبدیل کرد که این ویژگی را داشت.
امروزه، میورا SV به عنوان اوج مفهوم سوپرکار در دوران خود شناخته میشود. طراحی خیرهکننده، عملکرد قدرتمند و نوآوریهای فنی آن، این خودرو را به یکی از نمادینترین و مورد تحسینترین خودروهای تاریخ تبدیل کرده است.
مشخصات فنی:
موتور: V12 3.9 لیتری
قدرت: 380 اسب بخار در 7850 دور در دقیقه
گشتاور: 400 نیوتن متر در 5500 دور در دقیقه
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت: 6.7 ثانیه
حداکثر سرعت: 290 کیلومتر در ساعت
وزن: 990 کیلوگرم
نکات قابل توجه درباره لامبورگینی میورا SV:
میورا SV تنها 300 دستگاه تولید شد.
این خودرو در زمان خود یکی از سریعترین خودروهای جهان بود.
میورا SV به خاطر طراحی منحصر به فرد و عملکرد قدرتمند خود مورد تحسین قرار گرفته است.
این خودرو در فیلمها و برنامههای تلویزیونی متعددی از جمله "فیلم جیمز باند: الماسهای ابدی" ظاهر شده است.