ثواب روزه یک روز ماه رجب

پیغمبر صلى الله علیه و آله فرمودند: اى کاش این هایى که در برزخ دچار عذاب هستند، یک روز ماه رجب را روزه مى گرفتند، نه همه اش را.

.

 

پیغمبر صلى الله علیه و آله فرمودند: اى کاش این هایى که در برزخ دچار عذاب هستند، یک روز ماه رجب را روزه مى گرفتند، نه همه اش را.

ثوبان مى گوید: من به پیغمبر صلى الله علیه و آله گفتم: مگر روزه رجب چه کار مى کند؟

پیغمبر صلى الله علیه و آله اول مشکلِ مسأله را حل کرد که راحت باور کنید؛ فرمود: هر مرد و زنى که یک روز رجب را وزه بگیرند. به شرطى که روزه دار، منکر قدرت خدا نباشد؛

« إِنَّ اللَّهَ عَلَى کُلِّ شَىْ ءٍ قَدِیرٌ »

از خزانه اش هم کم نمى آید، هر کس یک روز ماه رجب را روزه بگیرد، ثواب یک روزه رجب مساوى با هزار سال روزه گرفتن است که همه روزهایش را روزه بگیرد، و شب ها را تا صبح بیدار باشد، و مساوى با هزار حج و هزار عمره از پول حلال، هزار مرتبه در جبهه شرکت کردن، هزار بنده از اولاد جدم اسماعیل علیه السلام در راه خدا آزاد کردن، هزار مثقال طلا در راه خدا دادن، آزاد کردن همه اسیران امت من، هزار گرسنه را سیر کردن، امان از عذاب برزخ، و وحشت نکردن از آمدن نکیر و منکر براى سؤال کردن است.

 

ارزش غیر قابل سنجشِ روزه ماه رمضان

اما مراقب باشید که قدرت خدا را منکر نشوید؛ که براى یک روز ماه رجب این قدر بهره هست؟ مگر سر و کار روزه دار ماه رجب با چه کسى است؟ با کریمى که خزانه اش حد و مرز ندارد.

ثوبان مى گوید: به پیغمبر صلى الله علیه و آله گفتم: یا رسول الله! آن وقت یک روز ماه رمضان چقدر ارزش دارد؟

فرمود: در رابطه با روزه ماه رمضان با من حرف نزن، چون ترازویى در عالم وجود ندارد که یک روز ماه رمضان را با آن وزن کنى. ماه رجب و شعبان را مى خواهى به تو بگویم، اما ماه رمضان را منِ پیغمبر هم نمى دانم. ترازویى نیست که روزه ماه رمضان را بکشى.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر