رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری عنوان کرد:

تداوم خدمت موثر به مردم از طریق تاسیس مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: تاسیس مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل بهترین فرصت برای اجرای عملیاتی برنامه آموزش سلامت و مراقبت در سطوح فرد ، خانواده و جامعه توسط پرستاران دانشگاهی است

تداوم خدمت موثر به مردم از طریق تاسیس مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: تاسیس مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل بهترین فرصت برای اجرای عملیاتی برنامه آموزش سلامت و مراقبت در سطوح فرد ، خانواده و جامعه توسط پرستاران دانشگاهی است.

به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری،طاهره زاهد صفت گفت: تاسیس مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل به این معنی است که ارائه خدمات درمانی و مراقبتی توسط افرادی آگاه به علم مراقبت و با سلاح مهارت با توجه به نیاز و مطالبه مردم و حل مشکلات فردی و اجتماعی به آنان ارائه شود.

وی اظهار داشت: بی شک فعل مراقبت به عنوان یک خواسته حقیقی و نیاز واقعی همواره در جوامع مختلف مورد توجه قرار گرفته و امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و ازدیاد جمعیت و گسترش شیوع بیماریهای مختلف ناشی از سبک نادرست زندگی ،همه و همه بر این امر دلالت دارد که پرستاران در راستای تعامل اجتماعی با بیمار و خانواده وی به شکل موثری می توانند در برآوردن نیازهای عمومی و تخصصی مراقبت های بهداشتی ،درمانی و ارتقای سلامت مردم در سطح فراتر از مراکز درمانی ایفای نقش نمایند.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: از آنجا که ارزش کیفی کار پرستار ماهر کمتر از یک پزشک ماهر نیست ارتقای روزافزون دانش و مهارت پرستاران بیش از هر چیز کلید موفقیت در ارائه خدمات استاندارد پرستاری و توسعه این مراکز می باشد.

وی با اشاره به این که با تصویب و تعرفه گذاری 30خدمت پرستاری در منزل که با درخواست و پیگیری مجدانه سازمان نظام پرستاری و نقش بی بدیل سازمان و شورای عالی از سالها و ماههای گذشته و هم اکنون در روزهای اخیر با حمایت های دولت ، وزارت بهداشت،شورای عالی بیمه و وزارت رفاه به مرحله اجرا رسید افزود: بجاست که آن را به فال نیک برای صاحبان این حرفه در حال و آینده از دیدگاه اجتماعی صنفی بگیریم. چرا که آنچه امروز حرفه پرستاری بدان نیاز وافر دارد و شناساندن حرفه پرستاری توام با استقلال آن هم در سطح جامعه است که از این طریق عملی می شود.

زاهد صفت یادآور شد: بی شک تلاش ها و پیگیری های مستمر کلیه دست اندرکاران و اساتید حوزه های مختلف در تصویب این مصوبه ستودنی بوده و این دستاورد نیاز و مطالبه مردم را در راستای دریافت خدمات خودمراقبتی و آموزشی و بهداشتی ،درمانی مرتفع خواهد نمود که ارزش بسیار والایی برای مردم خواهد داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما ظرفیت های خوبی از پرستاران برای راه اندازی و توسعه این مراکز وجود دارد و برای تداوم خدمت موثر به مردم باید با حمایت های سازمان های بیمه گر و سیاست های حمایتی وزارت بهداشت بتوانیم از این ظرفیت ها بهره جوییم.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری در پایان گفت: مشاوره و راهنمایی درست بیماران، فراهم کردن بستر مناسب جهت دریافت مراقبت اصولی و صحیح برای بیماران بستری در منزل ، ایجاد اعتماد و ارتقای آگاهی بیمار و خانواده وی در بحث پیشگیری، درمان و توانبخشی رابطه دوسویه با مهارت و اخلاق حرفه ای پرستاران داشته که از عوامل تاثیر گذار در ارائه مراقبت استاندارد محسوب می شود که از یکسو افزایش رضایتمندی مردم و ایجاد نگرش مثبت به خدمات پرستاری از سوی آنان را به همراه داشته و از سوی دیگر فرصت کار آفرینی و اشتغال برای خودکفایی مالی پرستاران را موجب می شود، که خود جهش مثبتی در راستای تجدید حیات این حرفه محسوب می گردد بخصوص در شرایطی که همه نگران حال و احوال پرستاری هستیم. ودر عمل با اقدام مشارکتی همگانی برای اجرای چنین طرح هایی خواهیم توانست قدم هایی مثبت برای اعتلای این حرفه برداریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر