۱۸مرغداری راکد در قزوین به‌چرخه تولید بازگشت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال گذشته ۱۸واحد راکد و نیمه فعال مرغداری در این استان به چرخه تولید بازگشت.

18مرغداری راکد در قزوین به‌چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حمیدرضا عزتی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه فعال سازی این واحدها در افزایش تولید موثر است افزود: در حال حاضر 290واحد مرغداری فعال در استان در امر تولید مرغ فعالیت دارند.

عزتی اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و 665 فقره جوجه‌ریزی به ظرفیت 43 میلیون و 750 هزار قطعه در واحدهای پرورش مرغ این استان انجام شده است.

به گفته وی؛ به طور متوسط در سال گذشته هر واحد فعال مرغداری 4/3 بار جوجه ریزی انجام داده اند که نسبت به سال 1401 این میزان رشد 40 درصدی را نشان میدهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تولید گوشت مرغ از 62 هزار تن به 80 هزار تن رسیده که این رشد 29 درصدی بر اساس سیاستهای کلان کشور در جهت تولید مرغ سایز است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه افزایش فعالیت زنجیره های تولید مرغ نقش بسزایی در رشد تولید دارد افزود: 108 واحد از 290 واحد فعال مرغداری در استان در قالب زنجیره فعالیت دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر