معرفی ۸ مدل بهترین سبک کابینت آشپزخانه

هر نوع کابینتی بسته‌ به نوع و ظاهری که دارد، می‌تواند شمایل آشپزخانه را عوض کند و زیبایی خاصی به محیط ببخشد.

هر وقت که بخواهید خانه‌ای را انتخاب کنید، قطعا آشپزخانه آن یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن است که مورد بررسی قرار می‌دهید. و بعد از آن به بی‌نقص بودن کابینت آشپزخانه آن توجه می‌کنید. خصوصا خانم‌ها که قصد دارند چند ساعتی از روز را در آشپزخانه گذرانده و لحظات دلچسبی را با غذاهای رنگارنگ برای خانواده فراهم کنند، بیشتر به این موضوع توجه می‌کنند. از گذشته همواره گفته‌اند که آشپزخانه قلب خانه است و حالا می‌بینیم که با وجود گرمای مهری که از این نقطه از خانه در جریان است، چیزی جز این نمی‌تواند باشد.

باتوجه‌به اهمیت آشپزخانه در منزل، دیزاین و طراحی آن هم یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن پرداخته شود. اگر می‌خواهید به زیباترین شکل ممکن این بخش را دکور کنید، باید انواع کابینت آشپزخانه را بشناسید؛ چرا که کابینت‌ها اصلی‌ترین اجزای هر آشپزخانه هستند. در این مقاله قصد داریم ۸ مدل از محبوب ترین و بهترین سبک کابینت آشپزخانه و همچنین پرفروش ترین سبک کابینت ها در نوین کابین را به شما معرفی کنیم.

کابینت نوین کابین

 

نقش کابینت در آشپزخانه و کاربرد آن

آشپزخانه بیشتر از هر نقطه دیگر در خانه دارای وسایل‌های ریز و درشتی است که باید سازماندهی شوند. از قاشق و چنگال گرفته تا انواع ظرف و ظروف و کالاهای برقی مثل یخچال، باید در آشپزخانه به بهترین نحو سازماندهی شوند. برای همین ابزارهایی به نام کابینت از اوایل قرن بیستم میلادی ابداع شدند تا بتوان تمام وسایل موجود در آشپزخانه را درون آن‌ها جا داد. در حقیقت اصلی‌ترین نقش کابینت همین است؛ مرتب کردن و سامان دادن وسایل در آشپزخانه. با این‌حال وظایف فرعی هم برای این قفسه‌ها تعریف می‌شود. مثلا زیبایی و رنگ‌ورویی که به آشپزخانه می‌بخشند، بسیار تأثیرگذار است. هر نوع کابینتی بسته‌ به نوع و ظاهری که دارد، می‌تواند شمایل آشپزخانه را عوض کند و زیبایی خاصی به محیط ببخشد.

انواع کابینت آشپزخانه

برای درک اهمیت کابینت‌ها کافیست به یک آشپزخانه بدون کابینت فکر کنید. جایی که هیچ قفسه‌ای برای مرتب کردن وسایل وجود ندارد و علاوه‌بر آن، محیط کاملا بی‌روح و خنثی به نظر می‌رسد. در مقابل، آشپزخانه‌ای که با کابینت مدرن یا کابینت نئوکلاسیک دیزاین شده، بسیار چشم‌نواز است و زیبایی منحصربه‌فردی دارد؛ بنابراین، می‌بینیم که کابینت‌ها می‌توانند بر زیبایی و کارایی آشپزخانه تأثیرگذار باشند.

قبل از مطالعه ادامه مطلب با کابینت نئوکلاسیک ، ترندترین کابینت این روزها بیشتر آشنا شوید.

مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب کابینت رعایت شوند

هنگامی که می‌خواهید برای خرید کابینت اقدام کنید، لازم است چند نکته مهم را در نظر بگیرید تا درنهایت، از خرید خود راضی باشید. این روزها چندین و چند مدل کابینت در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف با متریال‌های گوناگون در بازار وجود دارند و حتی به‌طور سفارشی باتوجه‌به سلیقه شما هم طراحی می‌شوند. با وجود این مقدار تنوع ممکن است در انتخاب بهترین کابینت برای آشپزخانه خودتان کمی سردرگم شوید. اگر نکاتی که بیان می‌کنیم را به خوبی مورد بررسی قرار دهید، می‌توانید بهترین کابینت را برای خانه خود انتخاب کنید.

جنس کابینت

تقریبا نخستین موضوعی که هنگام خرید کابینت به آن توجه می‌شود، جنس کابینت است. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که می‌تواند بر زیبایی و دوام کار تأثیرگذار باشد. ازآنجاکه در محیط آشپزخانه فاکتورهای آسیب‌رسان متعددی مثل آب، شعله آتش، انواع گاز، بخار، دود و … وجود دارند، عدم توجه به متریال به‌کاررفته در ساخت تجهیزات می‌تواند پس از مدتی مشکلاتی را ایجاد کند.

کابینت آشپزخانه نوین کابین

به‌عنوان مثال، برخی از کابینت‌ها در تماس با آب دچار فرسایش می‌شوند و برخی دیگر در اثر حرارت آسیب می‌بینند. بسیار مهم است که بسته‌به شرایط و نیازهای خودتان، بهترین متریال را انتخاب کنید. هر جنسی از کابینت، دوام و طول عمر متفاوتی دارد و قیمت کابینت نیز برهمین اساس متفاوت خواهد بود. حتی برای انتخاب متریال باید به سبک و دیزاین مدنظر نیز توجه داشته باشید.

سبک و نوع کابینت

علاوه‌بر متریال، طراحی نیز نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود. هر یک از ما خانه خود را به سبک خاصی دیزاین می‌کنیم و طبیعتا دیزاین آشپزخانه نیز باید همسو با سایر قسمت‌ها باشد؛ بنابراین، ازآنجاکه می‌توان سبک‌های مختلفی را برای طراحی فضا در نظر گرفت، انواع کابینت نیز در سبک‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند تا کار را برای ما تسهیل کنند. کابینت کلاسیک، کابینت مدرن، کابینت نئوکلاسیک و …، همگی سبک‌های مختلفی از کابینت‌ها هستند که می‌توانید بسته‌به دیزاین خانه و آشپزخانه از آن‌ها استفاده کنید.

بسیاری از افراد اهمیت این موضوع را نادیده می‌گیرند و بدون توجه به سبک دیزاین خانه، کابینت آشپزخانه را انتخاب می‌کنند. باید بدانید به‌خصوص در آشپزخانه‌هایی که با اپن از پذیرایی جدا می‌شوند، انتخاب کابینت اهمیت فوق‌العاده بالایی دارد؛ چرا که به‌عنوان بخشی از پذیرایی به‌حساب می‌آیند و می‌توان از هر نقطه خانه آن‌ها را دید.

کابینت سازی نوین کابین

رنگ کابینت

می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین نکات در دیزاین و طراحی، انتخاب رنگ است. رنگ‌ها تأثیرات متعددی بر ما دارند و می‌توانند حتی روحیاتمان را تغییر دهند. به‌عنوان مثال، برای اغلب افراد، قرارگیری در محیطی با رنگ‌های روشن فرح‌بخش‌تر از محیطی تاریک و دلگیر است. البته که این موضوع تا حدود زیادی به سلیقه افراد مربوط است. اگر می‌خواهید در آشپزخانه‌تان احساس خوبی داشته باشید، حتما به رنگ کابینت توجه کنید. در اصول اولیه طراحی دکوراسیون گفته می‌شود که رنگ‌های روشن فضا را بزرگ‌تر و دل‌بازتر نشان می‌دهند و رنگ‌های تیره برای محیط‌های بزرگی که باید منسجم‌تر به چشم بیایند، انتخاب مناسبی هستند. دانستن همین نکته ساده می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر زیبایی آشپزخانه شما داشته باشد.

ابعاد و چینش قفسه‌ها

از دیگر نکات مهمی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، چینش قفسه‌ها در کابینت آشپزخانه است. این‌که بخواهید بی‌هیچ توجهی به کارایی قفسه‌ها، آن‌ها را کنار هم بچینید، در آخر شما را به نتیجه مطلوب نخواهد رساند. کابینت‌ها باید براساس کارایی‌شان در ابعاد مناسب ساخته شوند تا درنهایت، فضای مطلوب و قابل‌توجهی را در اختیار شما قرار دهند. با یک دیزاین حرفه‌ای می‌توانید از حداقل فضا، بیشترین استفاده را ببرید و تمام وسایل آشپزخانه را در قفسه‌ها بگنجانید. برای این کار بسیار مهم است که کار را به دست کاردان بسپارید تا بهترین خروجی را به شما تحویل دهد.

بررسی انواع کابینت‌ها برای سلیقه‌های مختلف

همان‌طور که گفتیم، کابینت‌های مختلفی در بازار وجود دارند که بسته‌به سلیقه می‌توانید بهترین آن‌ها را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. تنوع قفسه‌ها این روزها به قدری زیاد شده است که افراد با هر سلیقه خاص و متفاوتی هم می‌توانند کابینت‌های دلخواه خود را پیدا کنند. با این‌حال بسیاری از افراد اطلاعات کافی درباره این میزان از تنوع ندارند و مدل‌های مختلف کابینت‌ها را نمی‌شناسند؛ به‌همین خاطر ممکن است مدل نامناسبی را برای خود انتخاب کنند. اگر می‌خواهید دچار این اشتباهات نشوید و بهترین‌ها را برای خود انتخاب کنید، به فهرست انواع کابینت‌ که در ادامه معرفی می‌کنیم، توجه کنید.

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک نوین کابین

یکی از پرطرفدارترین سبک‌های کابینت، کابینت کلاسیک است که از گذشته تاکنون مورد توجه افراد قرار گرفته و هر کسی علاقه دارد آشپزخانه خود را با این سبک کابینت‌ها زینت ببخشد. نکته مهم این است که بسیاری از افراد درک اشتباهی از دیزاین کلاسیک دارند و آن را هم‌رده با سبک «مینیمال» می‌دانند. این در حالی است که دیزاین کلاسیک کاملا متفاوت است و اتفاقا رگه‌هایی از اشرافی و مجلل بودن در آن دیده می‌شود. کابینت‌های کلاسیک اغلب دیزاین‌های شلوغی دارند و پر از طرح‌های پیچیده هستند. در طراحی آن‌ها عمدتا از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که حس لوکس و گران‌قیمت بودن را القا کنند؛ به‌همین خاطر اغلب رنگ‌های خنثی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گاهی اوقات استفاده از برخی رنگ‌های درباری که ذاتا مجلل به نظر می‌رسند نیز می‌تواند بر جذابیت این سبک کابینت بیفزاید. برای آشپزخانه‌های بزرگ، کابینت کلاسیک می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. با این‌حال در آشپزخانه‌های کوچک نیز می‌توانید با دیزاین صحیح و اصولی، زیباترین کابینت‌های کلاسیک را اجرا کنید. عمدتا کابینت چوبی و کابینت ممبران بیشترین طرفدار را در این سبک دارند.

کابینت مدرن

کابینت مدرن نوین کابین

از دیگر سبک‌های پرطرفدار در طراحی کابینت، می‌توان به کابینت مدرن اشاره کرد. این روزها اغلب خانه‌ها نقلی و کوچک هستند و به تبع، آشپزخانه‌های جمع‌وجوری هم دارند. دیزاین کابینت در این آشپزخانه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که باید از فضایی کوچک، حداکثر استفاده را به‌عمل آورد تا بیشترین بهره را از آن ببریم. کابینت‌های مدرن بهترین انتخاب برای چنین فضاهایی هستند. سبک طراحی این نوع کابینت آشپزخانه بسیار ساده و در عین حال شیک است.

در دیزاین مدرن معمولا از زرق و برق اضافی پرهیز می‌شود و همه چیز به اندازه معقول به‌کار گرفته می‌شود. در کابینت مدرن می‌توان از انواع رنگ‌ها استفاده کرد. اغلب کابینت پلی اورتان یا کابینت های گلاس در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند و زیبایی منحصربه‌فردی به فضا می‌بخشند. در ساخت کابینت مدرن باید از خطوط صاف و اشکال بدون انحنا استفاده کرد. عمدتا این کابینت‌ها به شکل مربع و مستطیل طراحی می‌شوند و جزئیات بیش‌ازحدی ندارند.

کابینت نئوکلاسیک

اگر طرفدار کابینت کلاسیک هستید و در عین حال دوست دارید کمی به‌روزتر باشید، کابینت نئوکلاسیک یک انتخاب ایده‌آل برای شماست. این سبک کابینت ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن را شامل می‌شود. در کابینت نئوکلاسیک می‌توانید المان‌هایی از سبک کلاسیک را در کنار سادگی و جذابیت سبک مدرن مشاهده کنید. در این مدل از انواع کابینت، معمولا فرمت کلی ساخت قفسه‌ها را بر پایه سبک مدرن در نظر می‌گیرند و جزئیاتی از سبک کلاسیک را نیز به آن اضافه می‌کنند. در حال‌حاضر سبک نئوکلاسیک را می‌توان یکی از جذاب‌ترین انواع قفسه‌ها برای همه خانه‌ها دانست‌. آشپزخانه شما هر متراژی که داشته باشد، با کابینت نئوکلاسیک می‌توان آن را به زیبایی زینت داد.

کابینت نئوکلاسیک نوین کابین

کابینت مینیمال

این سبک مناسب آن‌هایی است که سادگی را به همه چیز ترجیح می‌دهند. اگر دوست دارید دیزاین آشپزخانه‌تان حتی از سبک مدرن هم ساده‌تر بوده و هیچ زرق و برقی نداشته باشد، سبک مینیمال مناسب شماست. در این سبک باید هر عنصر اضافی را حذف کنید و تنها موارد ضروری را باقی بگذارید؛ بنابراین، در ساخت کابینت مینیمال، تنها از قفسه‌های مستطیل و مربع استفاده می‌شود و تا حد امکان دستگیره‌‌ای هم برای آن‌ها تعبیه نخواهد شد. همچنین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک مینیمال، استفاده از رنگ‌های خنثی است. اگر قصد دارید به اصول مینیمالیسم پایبند بمانید، فقط و فقط باید از رنگ‌های خنثی در دیزاین آشپزخانه استفاده کنید. این سبک کابینت معمولا در فضاهای کوچک، بیشترین زیبایی را دارد.

کابینت مینیمال

کابینت بوهمیان

بوهمیان یکی از سبک‌های خاص در دیزاین و طراحی است که مورد علاقه هرکسی نیست؛ اما یکی از زیباترین سبک‌هایی است که می‌‌توانید برای دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب کنید. اگر دوست دارید کمی از طرح‌های تکراری و بی‌روح فاصله بگیرید، سبک بوهمیان یک انتخاب عالی است. سبک بوهمیان برگرفته از دل طبیعت است و قصد دارد نزدیکی انسان با چیزی که ذات و ماهیت آن را شکل می‌دهد، بیشتر کند. در این سبک طراحی و دیزاین از المان‌هایی استفاده می‌شود که برگرفته از طبیعت هستند و روح جاودانه را در وجودتان زنده می‌کنند. ازجمله ویژگی‌های این سبک این است که در قید و بند چارچوب‌های سرسختانه نیست و از سوی دیگر می‌توان از انواع رنگ‌های مختلف در آن‌ استفاده کرد.

شما می‌توانید هر چیزی که مطابق سلیقه‌تان است، به دیزاین آشپزخانه بیفزایید و هر چیزی که دوست ندارید را از آن حذف کنید. یکی از المان‌های سبک بوهو، استفاده از گیاهان است. شما می‌توانید از چند گیاه مختلف در طراحی آشپزخانه استفاده کنید تا زیبایی کابینت بوهو دوچندان شود.

کابینت روستیک

یکی دیگر از انواع کابینت آشپزخانه که ظاهر متفاوتی دارد، کابینت روستیک است. این سبک دیزاین برگرفته از زندگی روستایی است و ظاهری ساده و بی‌آلایش دارد. ویژگی بارز سبک روستیک، قدیمی و بی‌رنگ و رو بودن است. از این‌رو نیازی به تجمل زیاد در این سبک نیست و باید به سادگی رو بیاورید. با این‌حال نمی‌توان کابینت‌های روستیک را در دکوراسیون‌هایی با سبک‌های دیگر به‌کار برد. نهایتا می‌توانید سبک روستیک را با دکوراسیون بوهمیان ترکیب کنید. اگر به‌دنبال دیزاینی متفاوت و جذاب هستید، حتما سبک روستیک را در نظر داشته باشید. ترکیب کابینت‌های سبک روستیک با یک باغچه کوچک در تراس آشپزخانه بی‌شک همه آن چیزی است که برای آرام شدن در روزهای تعطیل می‌خواهید.

کابینت ترنزیشنال

سبک ترنزیشنال یا انتقالی یک سبک جدید و فوق‌العاده جذاب مخصوص کسانی است که به سبک‌های هنری علاقمندند. این سبک طراحی و دیزاین به تلفیقی از روش‌های مختلف دیزاین می‌پردازد. چند نکته مهم درباره کابینت‌های سبک ترنزیشنال وجود دارد. نخست این‌که باید از رنگ‌های خنثی در طراحی آن‌ها استفاده کنید. مورد بعدی استفاده از متریال‌های مختلف است. به‌عنوان مثال، می‌توانید ترکیبی از چوب، شیشه و فلز را با هم استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید ترکیب بی‌نظیری را در کابینت ترنزیشنال ایجاد کنید‌.

این سبک در حقیقت تلفیقی از مدرنیته و دیزاین کلاسیک است. چیزی که دیزاین ترنزیشنال آشپزخانه شما را تکمیل می‌کند، استفاده از آثار هنری است. یک اثر هنری خاص و منحصربه‌فرد می‌تواند زیبایی آشپزخانه را دوچندان کند. اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای خاص داشته باشید، سبک ترنزیشنال مناسب شماست.

کابینت فرانسوی

آخرین مدل کابینتی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، کابینت فرانسوی است. اگر چند فیلم فرانسوی دیده باشید، می‌توانید حدس بزنید که کابینت‌های فرانسوی چه شکلی هستند. این کابینت‌ها به رنگ‌های خنثی ساخته می‌شوند و در کناره‌های آن‌ها از رنگ‌ قرمز ملایمی استفاده می‌شود. به‌طور کلی دکوراسیون‌هایی که به سبک فرانسوی طراحی می‌شوند، به‌همین شکل رنگی خنثی مانند کرمی دارند. قاب و دستگیره‌های کابینت آشپزخانه فرانسوی نوع خاصی هستند و زیبایی منحصربه‌فردی دارند. علاقمندان به شبکه‌های کلاسیک جذاب می‌توانند کابینت فرانسوی را نیز امتحان کنند.

کابینت فرانسوی

تنوع بی‌نظیری از کابینت‌های مدرن و کلاسیک در «نوین کابین»

همان‌طور که دیدید، کابینت می‌تواند تأثیر به‌سزایی بر زیبایی خانه و آشپزخانه شما داشته باشد. بخشی از طراحی مناسب کابینت‌ها به سلیقه شخصی خود شما برمی‌گردد و بخش دیگر آن، هنر و مهارت شخصی است که دیزاین کابینت را برای شما انجام داده و آن را اجرا می‌کند. اگر قصد دارید کابینت فوق‌العاده زیبایی با کیفیت عالی در آشپزخانه‌تان اجرا کنید، پیشنهاد ما به شما «نوین کابین» است. این مجموعه بهترین انواع کابینت‌ها را با کیفیتی استثنایی اجرا می‌کند و شما می‌توانید هر نوع کابینت مدنظر را از طریق این مجموعه سفارش دهید.

یک مزیت قابل‌توجه درباره نوین کابین این است که در کارخانه خود، یک نمایشگاه دائمی برگزار کرده تا مشتریان بتوانند از آن استفاده کرده و سبک مورد علاقه خود را پیدا کنند. کافیست از طریق سایت نوین کابین، آدرس کارخانه را در نزدیکی تهران پیدا کنید و سری به این نمایشگاه بزنید. بدون‌شک می‌توانید کابینت آشپزخانه مورد علاقه خود را در میان تنوع بی‌نظیر کارخانه نوین کابین، پیدا کنید. علاوه‌بر این موضوع، این مجموعه قیمتی معقول و اقتصادی را نیز ارائه می‌کند تا هیچ مشکلی در بودجه و پرداخت نداشته باشید.

نتیجه‌گیری

برای آن‌که آشپزخانه خود را با کابینت دیزاین کنید، ابتدا سایر قسمت‌های منزل را طراحی کنید و سپس دکوراسیون آشپزخانه را براساس آن انتخاب کنید. همچنین خوب است در ابتدا تحقیقات لازم را به‌عمل آورید و با اطلاعات کافی درباره انواع متریال و سبک اجرا، کابینت‌های مدنظر خود را انتخاب کنید. مجموعه نوین کابین در این زمینه بیش از ۲۰ سال سابقه دارد و بهترین خدمات را به شما ارائه می‌کند. همین حالا سری به وب‌سایت نوین کابین بزنید و پس از کسب اطلاعات لازم، برای مراجعه حضوری نیز می‌توانید به کارخانه نوین کابین سر بزنید. و یا با شماره های ۷۷۰۰۵۴۶۷ و ۷۷۰۰۵۴۸۱ تماس بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر