ماهان شبکه ایرانیان

کوچک‌ترین خودروی دنیا با درب‌های گالوینگ

امروزه تنها بر روی ماشین‌های هایپرکار و یا خودروهای سوپراسپرت شاهد نصب موتور در قسمت عقب بدنه هستیم که نمونه آن می‌تواند بوگاتی شیرون، محصولات کونیگزگ، محصولات پاگانی، محصولات لامبورگینی، بخشی از خودروهای فراری، آئودی R۸، شورلت کوروت و

امروزه تنها بر روی ماشین‌های هایپرکار و یا خودروهای سوپراسپرت شاهد نصب موتور در قسمت عقب بدنه هستیم که نمونه آن می‌تواند بوگاتی شیرون، محصولات کونیگزگ، محصولات پاگانی، محصولات لامبورگینی، بخشی از خودروهای فراری، آئودی R8، شورلت کوروت و...باشد، اما در سال 1992 میلادی شرکت خودروسازی سوزوکی ماشینی کوچک تحت عنوان Autozam AZ-1 رونمایی کرد که علاوه بر شکل و شمایل اسپرت و نصب پیشرانه در عقب بدنه، از 2 درب گالوینگ نیز سود می‌برد که همانند بال‌های پرنده باز شده و نمونه معروف آن را در سری مرسدس بنزهای SLS AMG شاهد بوده‌ایم که در تصاویر هم مشخص هستند.

سوزوکی  Autozam AZ-1

سوزوکی Autozam AZ-1

گفتنی است که این خودرو با طول کلی 3295 میلی متر، عرض 1395 میلی متر، ارتفاع 1150 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2235 میلی متر، تنها 720 کیلوگرم وزن دارد که تولید آن در ماه سپتامبر سال 1992 میلادی آغاز شد و در مجموع با تولید کمتر از 4500 دستگاه، خط تولید آن در سال 1995 میلادی به طور کامل تعطیل شد تا عجیب‌ترین و کوچک‌ترین خودروی اسپرت جهان در دهه 90 میلادی باقی بماند.

سوزوکی  Autozam AZ-1

سوزوکی Autozam AZ-1

برای تولید نیرو محرکه سوزوکی Autozam AZ-1 هم شرکت سازنده از یک پیشرانه 3 سیلندر 657 سی سی توربوشارژر در قسمت عقب بدنه استفاده کرده بود که می‌توانست 64 اسب بخار قدرت و 85 نیوتن متر گشتاور تولید کند و از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های عقب تحویل دهد.

سوزوکی  Autozam AZ-1

سوزوکی Autozam AZ-1

طراحی ظاهری این خودرو هم در قسمت جلو شباهت بسیار زیادی به فورد RS200 دارد و همچنین قسمت عقب آن هم بی شباهت به خودروی تویوتا MR2 قدیمی نیست که البته سوزوکی این موضوع را رد می‌کند، اما در پایان ساخت یک ماشین کوچک با درب‌های گالوینگ و همچنین جای دادن یک موتور در قسمت عقب بدنه بسیار شایان ستایش است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان