آغاز تجارت برق بین ایران و ترکیه

مدیرعامل توانیر : با توجه به احداث و تکمیل پست HVDC BTB وان ترکیه و ظرفیت ۵۰۰ مگاواتی آن، مقرر شد در سریع‌ترین زمان ممکن تبادل برق با هدف تامین پیک برق دو کشور از طریق پست مذکور عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از آغاز تجارت برق بین ایران و ترکیه خبر داد و اعلام کرد: تجارت برق بین دو کشور با 100 مگاوات آغاز و در کوتاه‌ترین زمان به حدود 500 مگاوات برسد.

به گزارش ایرنا؛ مصطفی رجبی مشهدی در صفحه خودش در فضای مجازی با اشاره به دیدارش با وزیر انرژی و منابع طبیعی کشور ترکیه در آنکارا، نوشت: طرفین بر لزوم نهایی‌سازی تجارت برق بین دو کشور تاکید کردند و مقرر شد تبادل برق بین دو کشور در اسرع وقت وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود.

وی ادامه داد: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه در آنکارا برگزار و طی آن در خصوص توسعه ظرفیت‌های تبادل برق و تصمیم بر شروع تجارت برق بین دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

مدیرعامل توانیر افزود: با توجه به احداث و تکمیل پست HVDC BTB وان ترکیه و ظرفیت 500 مگاواتی آن، مقرر شد در سریع‌ترین زمان ممکن تبادل برق با هدف تامین پیک برق دو کشور از طریق پست مذکور عملیاتی شود.

رجبی مشهدی پیش‌بینی کرد: تجارت برق بین ایران و ترکیه با 100 مگاوات آغاز و در کوتاه‌ترین زمان به حدود 500 مگاوات برسد.

بر اساس اعلام وی، این تجارت با هدف پیک سایی شبکه برق دو کشور منافع سرشار و حائز اهمیتی برای هر ایران و ترکیه به دنبال خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان