ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

نمایندگان در تدوین قوانین تحت تاثیر جوسازی‌های روشنفکرمآبانه قرار نگیرند

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: تحت تاثیر جوسازی‌های روشنفکر مآبانه و ضرورت‌های کاذب محیط و زمانه قرار نگیرید؛ آنچه متن دستورات شرعی است را مورد تاکید و توجه قرار دهید.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، کار این کمیسیون را سنگین و مهم خواند و تصریح کرد: از نظر دینی و نظام اسلامی کمیسیون فرهنگی مجلس مهم‌ترین کمیسیون به شمار می‌آید، چرا که اگر مسائل فرهنگی حل و فصل نشود نظام و کشور به خطر می‌افتد.



وی با بیان این که مسائل فرهنگی به راحتی تبدیل به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می‌شوند، عنوان کرد: وقتی آمار طلاق در جامعه افزایش یابد و اعتیاد گسترش پیدا کند مشکلات دیگری نیز به تبع آن ایجاد خواهد شد.



این مرجع تقلید تلاش در راستای تقویت عرصه فرهنگ را لازم و مهم دانست و با بیان توصیه‌های به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: مصوبات و طرح‌های ارائه شده در کمیسیون فرهنگی مجلس باید ضمانت اجرایی داشته باشد و برای این مهم باید فکری بکنید.



آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی بیان کرد: گاهی افکار روشنفکر مآبانه و غرب‌زدگی مانع می‌شود که اندیشه‌های اسلامی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.



وی تصریح کرد: شما باید محکم و استوار مبانی دینی را مورد توجه قرار دهید، حضرت امام نیز مسائل شرعی را می‌گفتند چه کسی خوشش بیاید و چه کسی بدش بیاید، رهبر بزرگوار انقلاب نیز این گونه هستند.



این مفسر قرآن خطاب به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: تحت تاثیر جوسازی‌های روشنفکر مآبانه و ضرورت‌های کاذب محیط و زمانه قرار نگیرید؛ آنچه متن دستورات شرعی است را مورد تاکید و توجه قرار دهید، منتهی اجرای آن نیازمند تدبیر است.



آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به این که ضرورت دارد مسائل فرهنگی به صورت مستدل بیان شود تا برخی خیال نکنند تعبد محض است، اظهار کرد: در یک جامعه نمی‌توان گفت سرنوشت دیگران به ما ربطی ندارد و امر به معروف و نهی از منکر در زمره این مسائل است؛ امر به معروف و نهی از منکر افزون بر دلیل نقلی، دلیل عقلی نیز دارد.



وی با ابراز نگرانی از برخی مسائل مطرح شده در جامعه گفت: این که شنیده می‌شود مسئله عفاف و حجاب تحویل ارشاد داده شده است، من نمی‌دانم اگر این مسئله مهم به دست ارشاد بیافتد آیا کاری انجام می‌دهند یا معنای آن تعطیل شدن است؟



این مرجع تقلید اضافه کرد: زمزمه این که سؤالی را مطرح می‌کنند که ممیزی در کتاب نباشد، یا اصرار راجع به این که فیس بوک باز شود اینها مسائل خطرناکی است، اینها مسائل زیان باری است که اگر ادامه یابد خطرناک است؛ ما بارها نسبت به این مسائل تذکر و هشدار داده‌ایم و هزینه‌های آن را نیز می‌پردازیم.



گفتنی است در ابتدای این دیدار نیز رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدگاه‌های خود را درباره مسائل مختلف فرهنگی کشور بیان و از مواضع صریح آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دفاع از ارزش‌های اسلامی و دینی تجلیل کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان