ماهان شبکه ایرانیان

علائم دعوت های شیطان

الشیطان یعدکم الفقر و یامرکم بالفحشاء .

بقره/268:

الشیطان یعدکم الفقر و یامرکم بالفحشاء .

شیطان شما را از فقر می ترساند و به کار ناشایسته فرمان می دهد.هنگامی که می خواهد انسان را از انفاق فی سبیل الله بازدارد،می گوید:خرج نکن،خودت فقیر می شوی!یا برای آنکه آدمها را از جهاد باز دارد،آنان را می ترساند:

آل عمران/175:

انما ذلکم الشیطان یخوف اولیاءه فلا تخافوهم و خافون ان کنتم مؤمنین .

همانا این شیطان است که پیروان خود را می ترساند،شما از آنان نهراسید و اگر مؤمن هستید از من بترسید.

از علائم و قرائن وساوس شیطانی،یکی امر به فحشاء است،هر گاه آدمی احساس کرد که تمایل به فحشاء دارد بداند که وسوسه ای از شیطان است.

نور/20:

و من یتبع خطوات الشیطان فانه یامر بالفحشاء و المنکر .

کسی که از گامهای شیطان پیروی می کند،(بدان)که او به کار ناشایسته و ناپسند فرمان می دهد.

و علامت دیگر،بازداشتن از یاد خداست:

انعام/68:

و اما ینسینک الشیطان فلا تقعد بعد الذکری مع القوم الظالمین .

و چون شیطان تو را به فراموشی اندازد(از یاد خدا)،پس از یاد آوردن(این مطلب یا خدا)دیگر با گروه ستمکاران منشین.

در جزء نخستین همین آیه آمده است:

انعام/68:

و اذا رایت الذین یخوضون فی ایاتنا فاعرض عنهم حتی یخوضوا فی حدیث غیره .

اگر دیدی کسانی در آیات ما فرو رفته اند(آن را به استهزاء گرفته اند)،از آنان روبگردان تا هنگامی که گفتگو را تغییر دهند و مطلب دیگری بگویند.

خطاب خداوند به پیامبر بزرگوار و ارجمند اسلام است البته از باب «به در می گویند که دیوار بشنود»:«ایاک اعنی و اسمعی یا جار (1) »با کسانی که آیات خدا را به استهزاء می گیرند،منشین.

همان مضمون آیه ی دیگر است که می فرماید:

نساء/140:

...ان اذا سمعتم ایات الله یکفر بها و یستهزا بها فلا تقعدوا معهم...

اینکه میفرماید:هنگامی که شنیدید که(اهل مجلسی)به آیات خدا کفر می ورزند یا آنها را مسخره می کنند،با آنان منشینید،و بعد می افزاید:

ان الله جامع الکافرین و المنافقین فی جهنم جمیعا ،اشاره به این واقعیت است که نشستن در چنین مجالس،کم کم ایمان را از بین می برد و آدمی را به نفاق و کفر می افکند.

ما به خاطر داریم که بسیاری از مسلمانان،بر اثر معاشرت با مارکسیست ها، کارشان به جایی کشید که منافق و کافر شدند.

اینها در اصل و ذاتا مخالف اسلام نبودند،کم کم کشیده شدند به سویی که به اینجا ختم می شد.اگر کسی هم بخواهد به عنوان بحث و مجادله با مارکسیست ها،با آنان معاشرت کند باید نخست ظرفیت خود را بسنجد،حتی در مسابقه ی کشتی نیز،«وزن کشی »به دقت انجام می گیرد و دو هموزن کشتی می گیرند.و اما آیه ی مشهور:

زمر/18:

الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه .

اولا:منظور از قول در این آیه،«القول »قرآن است،ثانیا باید بتواند (2) «احسن »راتشخیص دهد،پس هر کس حق ندارد با هر کس بنشیند و در هر بحثی شرکت کند،اگر معلوماتش کم است یا قدرت تشخیص ندارد و یا ضعف اراده و شخصیت دارد،حق شرکت در هر بحثی را ندارد.

از دیگر نشانه های تبعیت از شیطان،«تبذیر»است:

اسراء/27:

ان المبذرین کانوا اخوان الشیاطین .

اهل تبذیر و اسراف برادران شیطانند.

پی نوشت:

1- رویم به توست اما همسایه!تو بشنو.

2- این مساله «ضعیف الاراده بودن »و کم شخصیتی و«داشتن عقده حقارت »،خصوصا در این زمینه بسیار مهم است.غالبا اینگونه افراد تحت تاثیرهای جنبی قرار می گیرند، خاصه اگر«حریف ها»رند و«وارد»و روانشناس هم باشند که اغلب هستند!

بی مناسبت نیست برای تقریب ذهن در اینجا حکایتی نقل شود اگر چه موضوعا با آنچه گفتیم در یک زمینه نیست،اما برای نشان دادن «ضعف »ها،مفید است.

مرحوم آیة الله بروجردی اعلی الله مقامه،کسی را به یکی از کشورهای غربی برای امر تبلیغ گسیل داشتند،این شخص که در لباس روحانیت بود،از همان نخست از معظم له خواسته بود که اجازه دهند تا مدتی با لباس معمولی(غیر روحانی)،در آن کشور تبلیغ کند،و وقتی به اصطلاح «جا افتاد»،آنوقت لباس روحانیت خود را آشکار نماید.

ایشان در پاسخ وی فرمودند:من تو را فرستادم که آنان را به شکل خود درآوری،تو می خواهی از همان نخست خودت به شکل آنها درآیی؟

آری،اگر مسلمان،مؤمنی باشد به تعبیر قرآن:

صف/4:

ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص .

مثل پایه های مستحکم از سرب ریخته،به اصطلاح امروز«بتون آرمه »،باکی نیست،با هر کس می خواهد بحث کند،البته باز بشرط آن که علاوه بر این آمادگی روحی،از جهت علمی نیز آمادگی داشته باشد،همراه با طلاقت لسان و قدرت بیان.

در صدر اسلام نمونه های عالی این گونه افراد،طرماح بن عدی فرستاده حضرت امام علی بن ابیطالب علیه السلام نزد معاویه و نیز هشام بن حکم شاگرد بزرگ رئیس مذهب حقه جعفری اثنا عشری حضرت ابو عبد الله جعفر بن محمد الصادق علیه السلام است.توصیه می کنیم زندگینامه ای این دو شخصیت بزرگ را مسلمانان بویژه جوانان مسلمان بخوانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان