ماهان شبکه ایرانیان

ایمان آوردن جنیان به پیامبر (ص)

قل اوحی الی انه استمع نفر من الجن فقالوا انا سمعنا قرانا عجبا .

جن/1:

قل اوحی الی انه استمع نفر من الجن فقالوا انا سمعنا قرانا عجبا .

بگو به من وحی شد که برخی از جن گوش فرا داشتند و گفتند همانا ما شنیدیم قرآن شگرف را.

احقاف/29،31،32:

و اذ صرفنا الیک نفرا من الجن یستمعون القران فلما حضروه قالوا انصتوا فلما قضی ولوا الی قومهم منذرین.قالوا یا قومنا اجیبوا داعی الله و امنوا به یغفر لکم من ذنوبکم و یجرکم من عذاب الیم.و من لا یجب داعی الله فلیس بمعجز فی الارض و لیس له من دونه اولیاء اولئک فی ضلال مبین .

آنگاه که به سوی تو برگرداندیم تنی چند از جن که به قرآن گوش فرا دارند و چون حاضر شدند در محضر قرآن،گفتند(بیکدیگر)،ساکت باشید و گوش فرا دهید،و چون(شنیدن آیات) به اتمام رسید،برگشتند به طرف قوم خود در حالیکه(آنان)را انذار می کردند.گفتند: ای قوم ما!دعوت کننده ی خدا را اجابت کنید و به او ایمان بیاورید تا خدا گناهانتان را ببخشاید و از شکنجه ی دردناک نجاتتان دهد.و هر کس پاسخ ندهد به داعی خدا،در زمین اعجازی نمی تواند کرد و غیر از او،دوستانی نخواهد داشت،این چنین کسان در گمراهی آشکارند.

داستان اینکه این دسته از جن چگونه محل پیامبر را یافتند،در روایات آمده است و اینکه چگونه قرآن را شنیدند و خود ایمان آوردند و مبلغ سایرین نیز شدند.در مکه مسجدی نزدیک قبرستان ابو طالب وجود دارد بنام مسجد جن و همان محلی است که جنیان نزد پیامبر آمدند و مسلمان شدند.

از جمله ی:

احقاف/29:

ولوا الی قومهم .

بر می آید که آنان محلی و رفت و آمدی دارند و اینها حقایقی است که وجود دارد با تایید روایات و تجربیات خاص.معمولا در مکانهای پر جمعیت کم هستند و برخی وادی ها محل سکونت آنهاست.

باری،نیز در آیه آمده است که چون نزد قوم خود بازگشتند:

احقاف/30:

قالوا یا قومنا انا سمعنا کتابا انزل من بعد موسی مصدقا لما بین یدیه یهدی الی الحق و الی طریق مستقیم .

گفتند:ای قوم ما،ما شنیدیم کتابی را که بعد از موسی نازل شده و تصدیق کننده ی مطالب آنست و به حق و راه راست،هدایت می کند.

معلوم می شود از نزول تورات آگاهی داشتند و به او ایمان آورده یعنی کلیمی بودند و نیز معلوم می گردد که از نزول انجیل با خبر نبودند(و به حضرت عیسی ایمان نداشتند)نیز ضمنا در می یابیم که ممکن است برخی مسائل،روی زمین اتفاق بیفتد که آنها خبر نداشته باشند.

باری،به قوم خود گفتند:ای قوم،کسی که از سوی خداست،دعوتش را بپذیرید،مسلمان شوید،خدا گناهان شما را می بخشد و از عذاب دردناک اخروی،پناه می دهد.

این لحن بسیار شبیه دعوت پیامبران است.

و سرانجام به آنان گفتند:اگر کسی اطاعت ازین دعوت نکند نمی تواند کسی را به عجز درآورد و باید تن به تقدیر الهی بدهد و عذاب اعمال خود را بچشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان