فرهاد قائمیان بازیگر: شهید رئیسی معیشت هنرمندان برایشان اهمیت داشت

فرهاد قائمیان، بازیگر سینما و تلویزیون ایران که دبیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) بود، این روزها در مشهد حضور دارد. قائمیان جزو هنرمندانی است که تجربه دیدار با رئیس‌جمهور را نیز داشته است.

همشهری نوشت: فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تلویزیون ایران که دبیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) بود، این روزها در مشهد حضور دارد. قائمیان جزو هنرمندانی است که تجربه دیدار با رئیس‌جمهور را نیز داشته است.

با این هنرمند که چندی پیش هم خادم افتخاری حرم مطهر امام‌رضا(ع) شد، درباره حادثه تلخ سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و حال‌وهوایی که در 24 ساعت گذشته پشت سر گذاشته، گفت‌وگویی کوتاه کرده‌ایم.

قرار بود به‌عنوان مدیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام‌رضا(ع) اختتامیه این رخداد فرهنگی را از سی‌ویکم اردیبهشت برگزار کنید، که همه‌چیز تحت‌تأثیر شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش قرار گرفت.

بله، این تصمیمی بود که در ستاد برگزاری جشنواره گرفته شد. براساس این تصمیم مراسم اختتامیه فعلا برگزار نمی‌شود.

به‌عنوان یکی از هنرمندان کشور که تجربه دیدار با رئیس‌جمهور را هم داشتید، در این ساعات بر شما چه گذشت؟
بسیار ساعات سخت و دشواری را پشت‌سر گذاشتم. وقتی خبر مفقودشدن بالگرد منتشر شد، طبیعتا همه نگران حال آقای رئیسی و همراهان‌شان بودیم. از آنجا که در مشهد حضور داشتم، مثل خیلی از مردم خوب کشورمان به حرم مطهر امام‌رضا(ع) رفتم و دست به دعا برداشتم. می‌توانم بگویم تا صبح خواب نداشتم و درنهایت هم شاهد بودیم که اتفاق تلخی که نگرانش بودیم رخ داد و داغ بزرگی بر دل‌هایمان به‌جا ماند. فعلا نظاره‌گر فاجعه‌ای هستیم که رخ داده است. به سهم خودم این ضایعه دردناک را به ملت بزرگ ایران و مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌کنم. فکر می‌کنم همه ما در شوک این رخداد تلخ و ناگهانی هستیم و در حال حاضر چیز دیگری نمی‌توانم بگویم. برای همه بازماندگان آرزوی صبر می‌کنم. واقعه بسیار تلخی است. ملت بزرگ ایران همیشه قدردان خادمان خود بوده است. خدمات آقای رئیسی در حافظه تاریخی مردم ثبت خواهد شد.

در مورد عملکرد رئیس‌جمهور شهید در حوزه فرهنگ و هنر چه نظری دارید؟
فقط می‌توانم بگویم که ایشان دغدغه فرهنگ داشتند و واقعا به فکر هنرمندان و اهل فرهنگ بودند. دوران ریاست‌جمهوری آقای رئیسی مصادف شد با زمانی که هنوز درگیر کرونا بودیم و رکود در بسیاری از حوزه‌ها ازجمله حوزه فرهنگ و هنر حاکم بود. آقای رئیسی واقعا کوشید فضا را بهبود ببخشد و حقیقتا معیشت هنرمندان برایشان اهمیت داشت‌.‌

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان