مدیرکل آژانس : به احترام عزاداری‌ها، مذاکرات با ایران با وقفه کوتاهی مواجه شده است

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران گفت شهادت آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که از دیروز مراسم‌های تشییع و وداع با آن‌ها در شهرهای مختلف ایران آغاز شده، در مذاکرات آژانس با ایران وقفه ایجاد کرده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که به احترام عزاداری‌ها در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران، در مذاکرات آژانس با تهران وقفه کوتاهی ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران گفت شهادت آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که از دیروز مراسم‌های تشییع و وداع با آن‌ها در شهرهای مختلف ایران آغاز شده، در مذاکرات آژانس با ایران وقفه ایجاد کرده است.

رئیس‌جمهور ایران، روز یک‌شنبه، برای افتتاح سد مرزی «قیزقلعه سی» به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود و بالگرد حامل او در مسیر بازگشت به تبریز در « جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. در پی این حادثه، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران به شهادت رسیدند.

مراسم وداع با «شهدای خدمت» و تشییع آن‌ها از دیروز آغاز شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که گروسی در گفت‌وگویی بیان کرد: «آن‌ها در حال حاضر عزادار هستند که من باید به آن احترام بگذارم اما وقتی این مراسم‌ها تمام شود، باز هم مشغول گفت‌وگو خواهیم شد».

گروسی گفت: «این یک وقفه کوتاه بوده است که امیدوارم ظرف چند روز برطرف شود».

مدیرکل آژانس افزود که این نهاد برنامه‌ دارد گفت‌وگوهای فنی با ایران را ادامه دهد اما هنوز به دلیل ضایعه رخ داده در ایران میسر نشده است.

گروسی در سفر اخیر خود با ایران بر سر تداوم همکاری‌های آژانس با ایران به توافق‌هایی دست یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان