عروس هلندی ابلق مرواریدی + مشخصات ظاهری این نژاد عروس هلندی

لوتینو ها در واقع حاصل یک جهش از عروس هلندی خاکستری می باشند و این جهش به جهش رنگی معروف است که تنها در رنگ عروس هلندی خاکستری تفاوت هایی به وجود آورده است که دومین جهش از عروس های هلندی می باشند.

عروس هلندی ابلق یک عروس هلندی خاص می باشد که بسیاری از افراد به دلیل زیبایی که آن ها دارا می باشند دوست دارند که از آن ها در منزل خود به عنوان پرنده خانگی استفاده کنند.

آن ها در واقع از انواع عروس هلندی ها می باشند که ظاهری شبیه به بقیه عروس هلندی ها دارند ولی از رنگ و لعاب متفاوت تری نسبت به بقیه آن ها برخوردار هستند. در این مقاله می خواهیم بیشتر با این پرندگان خانگی زیبا خوش آواز آشنا شویم پس با ما همراه باشید.

عروس هلندی ابلق چیست؟

به گزارش هپی پت، با شنیدن نام این پرنده سوالی برای تان پیش می آید و آن هم این است که عَروس هُلندی اَبلق چیست؟ حتماً شما تا به حال عروس های هلندی را دیده اید و از قبل درباره آن ها ذهنیتی دارید و می دانید که دقیقاً چه پرنده ای هستند.

نوع ابلق آن ها یکی از انواع چندگانه عروس های هلندی می باشد. آن ها دارای پر هایی خاکستری به همراه الگوی ابلق می باشند. چشم های آن ها از رنگ خاصی برخوردار است که در واقع رنگ آن قرمز است و یکی از دلایل ارزش زیاد آن ها در پیش انسان ها همین است. رفتار تمامی مدل های ابلق همانند سایر عروس های هلندی است و همچنین مانند تمام انواع عَروس هُلندی ها از رژیم غذایی خاصی برخوردار هستند.

انواع عروس هلندی ابلق

خود عروس های هلندی ابلق از انواع مختلفی برخرودار هستند که در واقع همه آن ها ابلق می باشند و تنها در برخی از ویژگی های ظاهری با یکدیگر تفاوت هایی دارند. در ادامه به معرفی چند مورد از آن ها می پردازیم.

عروس هلندی ابلق لوتینو

لوتینو ها در واقع حاصل یک جهش از عروس هلندی خاکستری می باشند و این جهش به جهش رنگی معروف است که تنها در رنگ عروس هلندی خاکستری تفاوت هایی به وجود آورده است که دومین جهش از عروس های هلندی می باشند.

عروس هلندی ابلق دوکت

از انواع مختلف عروس هُلندی اَبلق هستند که آن ها هم در حقیقت از تغییر رنگ نسبت به سایر عروس ها برخوردارند.

تک خال

یکی دیگر از انواع دیگر ابلق ها به شمار می روند که به دلیل این که بر روی گونه هایشان تک خالی وجود دارد به این نام خوانده می شوند.

خال خالی

در حقیقت این نوع از عروس های هلندی به دلیل داشتن خال خالی هایی زیبا بر روی پر هایشان به این نام هستند که آن ها هم از جهش ژنتیکی برخوردار می باشند.

عروس هلندی ابلق مرواریدی + مشخصات ظاهری این نژاد عروس هلندی

عروس هلندی ابلق سخنگو

در میان عروس های هلندی ابلق برخی از آنها هستند که توانایی سخن گفتن را دارند و البته همین ها هستند که بیشتر مورد توجه نگهدارندگان آنها قرار گرفته اند و معمولاً کسانی که دوست دارند در عروس هلندی داشته باشند می خواهند که عروس هلندی شان از قابلیت سخن گفتن برخوردار باشد.

آنها در حد مرغ مینا می‌توانند چندین کلمه را به حافظه خود بسپارند و همان ها را تکرار کنند. عروس هلندی ابلق خاکستری اگر قابلیت سخن گفتن را دارا باشد بی شک یک نوع از پرفروش ترین پرندگان به شمار می رود.

یکی از پرندگان بسیار زیبا که از خانواده همین عروس هلندی ها می باشد عروس هلندی ابلق آهویی است و به دلیل ظاهر زیبای آنها که تا حدودی به حیوان آهو شباهت دارد به این نام خوانده می شوند.

بسیاری از افراد هستند که از عروس هلندی ابلق ماده و همچنین عروس هلندی ابلق نر با هم به جهت نگهداری استفاده می کنند تا پس از جفتگیری به پرورش جوجه های آنها و در نتیجه پرورش عروس هلندی های ابلق بپردازند. همچنین عروس هلندی ابلق آلبینو از جمله عروس هلندی هایی می باشد که به دلیل رنگ تماماً سفیدی که دارد از جمله پرندگان خاص به شمار می رود.

غذای این پرندگان چیست؟

جالب است بدانید که عروس های هلندی از هر نوعی که باشند علاقه بسیار زیادی به میوه توت دارند و در واقع توت را از خوشمزه ترین خوراکی هایشان تلقی می کنند. علاوه بر آن، آنها عاشق انواع مغزیجات هستند به طوری که مغز هر یک از تنقلات را دوست دارند و علاقه زیادی به انواع تخم ها و همچنین پسته و فندق دارند.

البته آنها از غذاهای دیگری مانند انواع سبزیجات نیز دوست دارند که تغذیه کنند به طوری که انواع سبزی خوردن های انسان ها را دوست دارند مانند تره و جعفری و گشنیز و غیره. در بازار، غذای انواع پرندگان یافت می شود و شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های پرندگان خانگی از غذای پرنده آماده برای آنها خریداری نمایید.

عروس هلندی ابلق مرواریدی + مشخصات ظاهری این نژاد عروس هلندی

راه های تهیه غذا برای این پرندگان

به جهت تهیه غذا برای انواع پرندگان راه های مختلفی وجود دارد که هرکسی ساده‌ترین راه را برای سیر کردن پرندگان خود انتخاب می کند. برای عروس های هلندی ابلق می توان از انواع سبزیجات و خوراکی های روزمره برای سیر کردن شکم شان استفاده کنید و همچنین آنها علاقه زیادی هم به انواع دانه ها مانند برنج دارند که می توانید از برنج هایی که در روز مصرف می کنید به آنها بدهید.

سبزیجات روزانه هم گزینه بسیار مناسبی به جهت تغذیه عروس هلندی می باشد که شما می توانید با انتخاب یکی از این راه های ساده به تغذیه عروس هلندی تان اهمیت دهید.

عروس هلندی ابلق مرواریدی + مشخصات ظاهری این نژاد عروس هلندی

جنسیت عروس هلندی ابلق

تشخیص نژاد عروس هلندی ابلق نه کار آسانی است و نه کار سختی. در واقع این کار تخصص می‌خواهد و هر کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهند و برخی از متخصصان پرندگان که حرفه شان همین است می توانند نسبت به تشخیص جنسیت عروس هلندی اقدام کنند. البته همان طور که گفته شد تشخیص جنسیت عروس هلندی کار آسانی نیست و باید برای تشخیص دقیق با آزمایش های خاصی این کار را انجام داد.

 عده‌ای هستند که نر بودن و ماده بودن آنها را با توجه به ویژگی های ظاهری آن ها تشخیص می دهند ولی این تشخیص ها دقیق نبوده چرا که تشخیص جنسیت عروس هلندی بیشتر و دقیق تر با آزمایش انجام می شود. اگر شما دوست دارید به جنسیت عروس هلندی تان پی ببرید می توانید به متخصصان پرندگان مراجعه کنید تا آنها با انجام آزمایش‌های مختلف جنسیت آنها را برای شما بیان کنند.

صدای این پرندگان

عروس هلندی به عنوان یکی از خوش صدا ترین و خوش آواز ترین پرندگان به شمار می رود و جالب است بدانید که تمامی انواع و نژادهای این پرنده از خوش صداترین پرنده ها هستند که خیلی ها آنها را به خاطر صدا هایشان و آواز هایی که می خوانند به جهت پرنده خانگی استفاده می کنند.

عروس هلندی ابلق مرواریدی + مشخصات ظاهری این نژاد عروس هلندی

تشخیص سن عروس هلندی ابلق

به جهت تشخیص سن عروس هلندی این نژاد راه های مختلفی وجود دارد و با توجه به طرح‌های آن‌ها و جثه ای که دارند می توان تا حدودی سن آنها را تعیین کرد. مثلا وقتی که پرهای آنها شروع به در آمدن می کند می توان آنها را بین 7 تا 10 ماه تخمین زد.

سوالات متداول

عروس هلندی ابلق چیست؟

ابلق از نژادهای عروسهای هلندی می باشد که طرفداران زیادی دارد.

فرق عروس هلندی ابلق با سایر عروس هلندی چیست؟

به طور کلی تفاوت عروس های هلندی در رنگ ها و طرح های پر هایشان است.

آیا عروس هلندی عادتی است؟

اگر از بچگی توسط انسان ها پرورش پیدا کنند از پرندگان عادتی و دستی به حساب می آیند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان