بازار خودروهای کلاسیک هرگز از نظر مالی کمبودی ندارد و خریداران حرفه ای و تیزبین، مشتاقانه به دنبال افزودن گنجینههای لوکس جدید به مجموعههای خود هستند.
به گزارش روزیاتو، در ادامه 7 خودرو از گرانقیمتترین خودروهایی که تاکنون در حراجی ها به فروش رفتهاند را مرور می کنیم که شامل برخی خودروهای کلاسیک و خاطره انگیز میشود.
فراری 250GT SWB
این خودروی کلاسیک خیرهکننده در اکتبر 2015 توسط H&H Classics با قیمت سرسامآور 11,480,266 دلار به فروش رسید. این خودرو قبلاً متعلق به ریچارد کولتون، مجموعهدار معروف فراری بود که وصیت کرده بود پس از مرگش، دو دستگاه از خودروهای لوکس او به نفع امور خیریه حراج شوند.
درآمد حاصل از فروش 250 GT SWB به سازمان نجات دریایی بریتانیا RNLI اهدا شد. گنجینه دیگر در مجموعه او، یک فراری 275 GTB نیز زیر چکش حراجی رفت و عواید آن صرف خرید یک قایق نجات جدید شد.
فراری 250LM
این فراری 250LM زیبای دیگر نیز در آگوست 2014 توسط RM Sotheby’s با قیمت هنگفت 11,594,231 دلار به فروش رسید. این مدل در ابتدا برای مسابقات اتومبیلرانی طراحی شده بود، اما این نمونه به عنوان یک خودروی جادهای استفاده میشد که آن را کمیابتر میکرد. این خودرو در اکتبر 1963 در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد و تنها 32 دستگاه از آن ساخته شده است.
مرسدس بنز 540K اسپشیال رودستر
این خودروی کلاسیک در آگوست 2012 توسط Gooding & Co به قیمت 11,817,213 دلار به فروش رسید و صاحب جدیدی پیدا کرد. این خودرو تنها سه مالک قبلی داشت و همراه با سابقه و مدارک کامل ارائه شد. این مرسدس زیبا، جوایزی را از آن خود کرده بود. این خودرو بین سالهای 1936 تا 1940 خودروی گرند تورینگ (خودروهای با بازده بالا و طراحی شده برای طی کردن مسافتهای طولانی) شرکت آلمانی بود.
آلفارومئو 8C 2300 مونزا
آلفارومئو 8C 2300 مونزا در آگوست 2016 توسط Gooding & Co به قیمت 12,034,023 دلار به فروش رفت و برای مجموعهداران جذاب بود. این خودرو از سال 1933 تا 1950 در مسابقات شرکت کرده بود و دارای شماره سریال یکسان بود. این مدل بخشی از خط تولید خودروهای جادهای، مسابقهای و اسپرت آلفارومئو در دهه 1930 بود.
فراری 250 تستاروسا
این اتومبیل قرمز مسابقهای در مه 2009 توسط RM Sotheby’s به قیمت 12,452,959 دلار خریداری شد. در زمان حراج، این فراری گرانقیمتترین خودرویی بود که تا آن زمان در یک حراجی به فروش رفته بود. تنها 22 دستگاه از آن ساخته شده بود که باعث شد خریداران مشتاق با هر پیشنهاد، قیمت را بالاتر ببرند.
این خودروی مسابقهای از سال 1957 تا 1961 ساخته شد و در اواخر فصل مسابقات 1957 معرفی گردید. این امر پس از تغییر قوانینی بود که ظرفیت موتور خودروهای شرکت کننده در مسابقات 24 ساعته لو مان و قهرمانی جهانی اتومبیلرانی را به حداکثر 3 لیتر محدود کرده بود.
بوگاتی تایپ 59 اسپرت 1934
این بوگاتی شگفتانگیز 1934 در سپتامبر 2020 توسط Gooding & Company به قیمت 12,690,954 دلار به فروش رفت. از جمله مالکان قبلی آن لئوپولد سوم، پادشاه بلژیک بود. این خودرو به عنوان بهترین اتومبیل جایزه بزرگ فرمول یک بوگاتی شناخته میشد و در فصول 1934-1935 در مسابقات شرکت کرده بود. این خودروی کلاسیک سپس به یک اتومبیل اسپرت تبدیل شد و در سال 1937 مسابقه داد.
فراری 340/375 امام برلینتا کامپتیزیونه 1953
این فراری خیرهکننده در مه 2013 توسط RM Sotheby’s به قیمت 12,857,821 دلار به فروش رسید. این تنها خودروی مسابقهای کارخانهای است که در قهرمانی جهانی اتومبیلرانی توسط سه قهرمان جهان رانده شده است.
این سه نفر آلبرتو اسکاری، نینو فارینا و مایک هاثورن بودند. بازسازی زیبا و سابقه این خودرو، آن را به یک گزینه محبوب برای خریداران حراجی تبدیل کرد. این خودرو همچنین یکی از سه اتومبیل رقابتی اصلی کارخانه است که در مسابقه لومان 1953 شرکت کرده بود.