مقاله کارشناس انرژی دربارۀ رویکرد ارتش سبز

جو بایدن؛ جان نظامیان آمریکایی یا خودروهای الکتریکی با انرژی پاک؟

«به نظر می‌رسد رفتن به سوی (انرژی) سبز و صفر شدن (کربن)، مهم‌تر از جان نیروهای رزمی نظامی ما و امنیت ملی آمریکا است.»- رونالد استاین (نویسنده کتاب بهره برداری از انرژی پاک)

عصر ایران؛ محمد حسن گودرزی-  رونالد استاین نوشت: بایدن از این واقعیت غافل است که دشمنان ما فقط باید ایستگاه های شارژ را ریشه کن کنند تا ناوگان وسایل نقلیه الکتریکی نظامی را از کار انداخته و جان سربازان ما را در معرض خطر جدی نابودی قرار دهند.

   در سال‌های اخیر موضوع انرژی سبز و استفاده از منابع تجدید‌پذیر انرژی مانند انرژی خورشیدی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. با این همه برخی معتقد هستند که به دلیل مسائلی مانند هزینه‌ها و نیاز به مواد اولیه معدنی، انرژی سبز در نهایت چیزی بیشتر از یک بخش جانبی و حتی شکست خورده در بخش انرژی نیست.

  رونالد استاین (Ronald Stein) نویسنده، مقاله نویس، مهندس و مشاور سیاست انرژی موسسه هارتلند (Heartland Institute) است. او نویسنده کتاب بهره برداری از انرژی پاک (Clean Energy Exploitations) است که نامزد جایزه پولیتزر 2021 شد. وی در یادداشتی که در وب سایت موسسه هارتلند منتشر کرد به موضوع تاثیر سیاست‌های انرژی جو بایدن بر قدرت نظامی آمریکا پرداخته است.

   استاین نوشت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که ایالات متحده میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا خودروهای نظامی را «سازگار با آب و هوا» کند و جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی، اخیراً در جلسه کمیته خدمات مسلح سنا گفت که از تلاش‌های دولت بایدن برای ملزم کردن ارتش آمریکا به داشتن ناوگان خودروهای تمام برقی تا سال سال 2030 حمایت می‌کند.   وی به قانونگذاران گفت که معتقد است ما می‌توانیم به این نقطه برسیم!

جو بایدن

    به نظر می‌رسد رفتن به سوی (انرژی) سبز و صفر شدن (کربن)، مهم‌تر از جان نیروهای رزمی نظامی ما، در ارتش، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و نیروی هوایی و امنیت ملی آمریکا است.

   در زمانی که ایالت‌های آمریکا برای اعطای یارانه به شبکه ایستگاه‌های شارژ در شرایط سختی دارند، بایدن از ایستگاه‌های شارژ در مکان‌های خارجی در سراسر جهان که در آن مناطق به خاطر جنگ‌ جان واقعی نظامیان در خطر است، پشتیبانی می‌کند.

 در زمانی که ایستگاه‌های شارژ در آمریکا روز به روز کمتر قابل اعتماد می‌شوند و تعمیر و نگهداری آنها در کلان‌شهرهای اصلی همچنان با تردید مواجه است، بایدن از شبکه‌های برق و ایستگاه‌های شارژ در مکان‌های خارجی پشتیبانی می‌کند که اهداف ثابتی (برای حمله) هستند!

فروش خودروهای برقی در سرتاسر جهان رو به افزایش بوده و بیشتر مواد معدنی و فلزات مورد نیاز برای سبز شدن خودروها، توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی، توسط چین و آفریقا کنترل می‌شوند که حداقل پایبندی به قوانین کار و محیط زیست را دارند. این کار به تخریب محیط زیست و سوء استفاده از مردم می‌شود آنهم با این هدف که از انرژی "پاک" در کشورهای ثروتمندتر مانند آمریکا حمایت بشود.

  بایدن از این واقعیت غافل است که دشمنان ما فقط باید ایستگاه های شارژ را ریشه کن کنند تا ناوگان وسایل نقلیه الکتریکی نظامی را از کار انداخته و جان سربازان ما را در معرض خطر جدی نابودی قرار دهند.


  بلافاصله پس از نامزدی کتاب بهره برداری از انرژی پاک (Clean Energy Exploitations) برای جایزه پولیتزر، رئیس جمهور بایدن پیام کتاب‌ها را تأیید کرد که چیزی به نام زنجیره تامین پاک مواد معدنی و فلزات از کشورهای کمتر توسعه یافته وجود ندارد. 

  دولت بایدن در 4 اکتبر 2022 اعلام کرد باتری‌های ساخت چین ممکن است توسط کودکان کار ساخته شده باشند. در واقع باید گفت که این باتری‌ها از طریق مختلف از جمله برده داری، کار کودکان، کار اجباری، قاچاق انسان، شرایط کاری خطرناک و سمی، دستمزدهای پایین، جراحت و مرگ ساخته می‌شوند.

  با این حال، بایدن حالا معتقد است که سیاست کربن صفر به هر قیمتی، چه مالی و چه به قیمت جان نظامیان، یک اولویت آمریکایی است که جایگزین سوء استفاده‌های زیست‌محیطی و انسانی که از تولید برق «پاک» پشتیبانی می‌کنند، خواهد شد.

  برای دستیابی به این هدف، بایدن از ادامه دادن یارانه‌ها برای سبز شدن انرژی حمایت کرده و این نوعی تشویق برای چین و آفریقا است تا به بهره برداری از فقرای زرد ، قهوه‌ای و سیاه خود ادامه داده و برای تخریب محیط زیست حمایت مالی دریافت کنند. آنهم فقط برای حمایت از ناوگان خودروهای نظامی تمام الکتریکی برای آمریکا.


   سوال: آیا ژنرال‌های ارتش، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و نیروی هوایی که مستقیماً به بایدن گزارش می‌دهند، از این طرح عجیب و غریب حمایت می‌کنند؟ یعنی از این واقعیت که دشمنان ما فقط باید ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی را نابود کنند تا ناوگان خودروهای برقی نظامی را از بین برده و جان نظامیان را به خطر بیاندازند؟

  این یک حرکت جهانی برای تضعیف ایالات متحده در زمانی است که کشور ما از همه طرف در محاصره است. ارتش ایالات متحده آزمایشگاهی برای سناریوهای "چه می‌شد و اگر می‌شد" نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان