یک نظرسنجی : دو سوم مردم آمریکا از خشونت‌ها پس از انتخابات نگران هستند

حدود ۶۸ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی آنلاین – از جمله ۸۳ درصد از دموکرات ها و ۶۵ درصد از جمهوری خواهان – گفتند نگران آن هستند که اگر افراط گرایان از نتیجه انتخابات ناراضی باشند، به خشونت متوسل شوند.

 بیشتر مردم آمریکا نگران خشونت در انتخابات ریاست جمهوری هستند.
 
به گزارش شفقنا؛ نظرسنجی جدید رویترز/ ایپسوس نشان داد که دو نفر از هر سه آمریکایی می‌گویند نگران هستند که خشونت‌های سیاسی پس از رقابت انتخاباتی پنجم نوامبر بین جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه رخ دهد.
 
نظرسنجی از 3934 بزرگسال آمریکایی نشان داد که نگرانی های گسترده ای در مورد تکرار ناآرامی های پس از شکست ترامپ در انتخابات 2020 در ایالات متحده وجود دارد، زمانی که ترامپ ادعا کرد در انتخابات تقلب شده است. این باعث شد تا هزاران نفر از طرفداران رییس جمهور سابق به کنگره حمله کنند که در این حادثه 5 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شده و صدها نفر بازداشت شدند.
 
حدود 68 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی آنلاین – از جمله 83 درصد از دموکرات ها و 65 درصد از جمهوری خواهان – گفتند نگران آن هستند که اگر افراط گرایان از نتیجه انتخابات ناراضی باشند، به خشونت متوسل شوند.
 
رویترز می‌نویسد: این نگرانی بی‌مورد هم نیست. ترامپ در مصاحبه های اخیر خود از پذیرفتن نتایج شکست احتمالی خود در انتخابات خودداری کرده و در گردهمایی های تبلیغاتی دموکرات ها را متقلب معرفی کرده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان