ماهان شبکه ایرانیان

جزوه معرفتی عاشورا و انتظار منتشر شد

گروه حوزه‎های علمیه: مجتمع عالی فقه اقدام به انتشار جزوه معرفتی عاشورا و انتظار برگرفته از نشست تخصصی به همین نام کرده است.


حجت‎الاسلام والمسلمین حسن عابدیان، معاون پژوهش مجتمع عالی فقه در گفتگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) گفت: یکی از فعالیت‎های بسیار مهمی که در مجتمع عالی فقه صورت می‎گیرد، برگزاری نشست‎های علمی با حضور متخصصان عرصه‎های مختلف علمی است.



وی افزود: این نشست‌‎ها همگی به شکل جزوات علمی تهیه و تنظیم و پیاده سازی شده است و در مجلدات شکیل در اختیار طلاب و پژوهشگران قرار می‎‏گیرد.



عابدیان تصریح کرد: از جمله این نشست‎ها می‎توان به نشست تخصصی عاشورا و انتظار با حضور حجت‎الاسلام والمسلمین سیدمسعودپورسیدآقایی مدیر پژوهشکده مهدویت اشاره کرد.



محتوای کامل این نشست علمی که سال گذشته در ایام محرم با حضور طلاب و محققین این مجتمع برگزار شد  به صورت جزوه در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است.



معاون پژوهش مجتمع عالی فقه یادآورشد: در این جزوه مطالبی ازجمله وجوه اشتراک عاشورا و انتظار، تحلیل مسئله، نگاه تحقیقی به پیوند عاشورا و مهدویت و انواع انتظار به چشم می‏‎خورد.



وی گفت: از دیگر بخش‎های این جزوه میتوان به انتظارراستین، انتظار دروغین و مدعیان دروغین انتظار اشاره کرد که در این بحث استاد نشست به طور مفصل به ذکر افرادی که در کربلا امام حسین(ع) را تنها گذاشتند پرداخته و به مقایسه با افرادی که با الهام از حدیث نبوی مدت‎های مدید در صحراها برای یاری امام حسین(ع) سرگردان بودند پرداخته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان