استقلال در قائمشهر صدر را به پرسپولیس تقدیم کرد؛ طعم تلخ قهرمانی نیمه‌تمام

استقلال در یک بازی محتاطانه و کم‌حاشیه مقابل نساجی به تساوی بدون گل رسید و با واگذاری صدر جدول به پرسپولیس، کورس قهرمانی را در فاصله دو هفته به پایان لیگ برتر حسابی نفس‌گیر کرد.

استقلال با احتیاط فراوان مقابل نساجی بازی کرد و به تساوی برابر این تیم قانع بود و نتیجه‌اش از دست رفتن صدر جدول بود.

به گزارش فوتبال 360، استقلال در یکی از دشوارترین دیدارهای باقی‌مانده‌اش تا پایان بیست‌وسومین دوره لیگ برتر به مصاف نساجی رفت و مقابل میزبان خود تن به تساوی بدون گل داد تا با توجه به برد لحظه‌آخری پرسپولیس برابر استقلال خوزستان، صدر جدول رده‌بندی را به رقیب سنتی خود پرسپولیس واگذار کند.


چگونه صدر جدول در قائمشهر از دست رفت؟

شاگردان جواد نکونام برای حفظ صدرنشینی می‌بایست از سد نساجی می‌گذشتند اما مطلع شدن از اتفاقات نیمه اول دیدار همزمان بین پرسپولیس و استقلال خوزستان باعث شد تا آن‌ها میل و اشتیاق خاصی برای باز کردن دروازه حریف نداشته باشند. آن‌ها می‌دانستند که با کسب یک امتیاز هم می‌توانند فاصله با رتبه دوم را به 2 امتیاز افزایش دهند و صدرنشین بمانند و در 2 بازی بعدی کار را تمام کنند.

آبی‌ها که مطمئن از شکست پرسپولیس بودند، در نیمه دوم هم به جز یکی2 موقعیت، بخت دیگری روی دروازه تیم ساکت الهامی ایجاد نکردند و با توجه رضایت میزبان از یک امتیاز به دست آمده در مسیر بقا، شاهد رقابت کسل‌کننده‌ای بین طرفین بودیم. تا این‌که در دقایق پایانی اخبار ناخوشایندی به گوش نیمکت استقلال رسید و آن‌ها از بازگشت پرسپولیس مطلع شدند اما دیگر دیر شده بود و حضور آرمان رمضانی در دقیقه 87 به جای زبیر نیک‌نفس جواب نداد و استقلال به سادگی 2 امتیاز را از دست داد و نظاره‌گر صدرنشینی پرسپولیس در فاصله 2 هفته تا پایان لیگ برتر شد.


استقلال به سرنوشت آرسنال دچار می‌شود؟

احتیاط بیش از حد استقلال در این مسابقه شبیه به کاری بود که آرسنال در مصاف با سیتی انجام داد. 2تیم به همراه لیورپول در کورس قهرمانی بودند و توپچی‌ها برای مصاف با میزبان قدرتمند خود تاکتیک خاصی را در پیش گرفتند و با انجام دفاعی همه‌جانبه به گرفتن یک امتیاز قناعت کردند و هیچ علاقه‌ای به پیروزی و رسیدن به لیورپولِ صدرنشین از خود نشان ندادند. چند هفته بعد سیتیزن‌ها با پیروزی در تمام دیدارهای خود از آرسنال سبقت گرفتند و آرتتا و شاگردانش پس از باخت به استون‌ویلا تا پایان فصل پشت سر آبی‌آسمانی‌ها باقی ماندند و قهرمانی را از کف دادند. 

خیلی‌ها بر این باور بودند که تیم آماده آرتتا با ارائه فوتبالی تهاجمی‌تر، می‌توانست نتیجه‌ای بهتر در اتحاد کسب کند اما آن‌ها روی بازی‌های از راه نرسیده حساب باز کردند و به مشکل خوردند. رودری نیز در حاشیه جشن قهرمانی سیتی به بازی با آرسنال اشاره کرد و برتری تیمش نسبت به سرخ‌پوشان لندنی را در ذهنیت پیروزی قلمداد کرد. حالا استقلال هم اگر در بازی امشب برابر نساجی هجومی‌تر عمل می‌کرد و کاری به بازی پرسپولیس نداشت، حالا ممکن بود هنوز صاحب صدر جدول باقی بمانند اما این‌طور نشد و باید چشم به اشتباهات پرسپولیس داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان