طرز تهیه رانی هلو در منزل با طعم اصلی

اگر علاقه مند به طعم میوه هلو و محصولات آن هستید، اگر تمایل به تجربه تهیه یک رانی هلوی خانگی خوشمزه دارید، می توانید مطلب آموزش طرز تهیه رانی هلو را مطالعه و مراحل لازم را انجام بدهید.

طرز تهیه رانی هلو در منزل با طعم اصلی

نوشیدنی ها چه نوشیدنی های سرد همچون موهیتو، میلک شیک، اسموتی و چه نوشیدنی های گرم همچون ، نسکافه، چای و … همگی منابع خوبی برای تامین مایعات بدن می باشند که بر روی سلامتی فرد تاثیر مثبت زیادی دارند. و اما برخی از این نوشیدنی ها علاوه پر از خواص و مفید بودن دارای طعم و عطری واقعا دلچسب و به یاد ماندنی هستند که از جمله آن می توان به رانی هلو اشاره داشت. در ادامه به طرز تهیه رانی هلو در منزل می پردازیم.

رانی های نوشیدنی های خوشمزه و محبوبی هستند که انواع مختلفی از آن با طعم های مختلف در قالب قوطی های رانی عرضه می شوند اما هیچ می دانید که از مواد شیمیایی نگهدارنده در آن بهره می برند که اصلا برای سلامتی مفید نیست و خیلی هم مضر می باشد. پس خوب است که با یادگیری طرز تهیه رانی هلو خوش طعم به تهیه و آماده سازی آن در چند مرحله ساده در خانه اقدام نمایید.

آشنایی با دستور تهیه رانی هلو

مواد مورد نیاز

  • یک کیلوگرم میوه هلو
  • سه پیمانه آب
  • یک پیمانه شکر
  • یک قاشق غذاخوری آب لیموترش

آموزش مراحل طرز تهیه رانی هلو

قبل از هر کاری هلوها را تمیز بشویید و بعد با کمک یک چاقوی تیز پوست هلوها را بگیرید. سپس دانه آن ها را بیرون آورده و نگینی شکل خرد نمایید و در کناری قرار دهید.

سه پیمانه آب را درون قابلمه ای ریخته و بر روی شعله ملایم بگذارید و شکر را به آن بیفزایید. بعد شکر را نیز افزوده و بهم بزنید تا به خوبی درون آب حل گردد. بعد از جوشیدن آب و کاملا حل گردیدن شکر، تکه های هلو را درون قابلمه ای ریخته و زمان بدهید تا برای ده دقیقه جوشیده و له گردند. بعد از ده دقیقه شعله زیر قابلمه را قطع کرده و آب لیموترش را بیفزایید. بعد منتظر بمانید تا مواد رانی از حرارت افتاده و خنک گردد.

حالا پس از خنک شدن مایه رانی، یک دوم پیمانه از هلوهای خرد گردیده را برداشته و مابقی آن را درون مخلوط کن بریزید تا به خوبی یکنواخت گردد. بعد یک دوم پیمانه از هلوهای خرد شده را بیفزایید و درون یخچال بگذارید تا خنک گردند. در صورت در دسترس نبودن مخلوط کن و یا میکسر می توانید تکه های هلو را بیرون آورده و خوب کوبیده و له نمایید، بعد به مایه بیفزایید. باید این مرحله را به خوبی نمایید تا پوره ای یکنواخت به دست آید.

مراحل آماده سازی رانی هلو خوش طعم

در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه رانی هلو در چند مرحله آشنا کردیم. امیدواریم مورد توجه و پسندتان واقع گردد. با انجام این مراحل و رعایت نکات می توانید طعمی متفاوت و عالی از رانی هلو را بچشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان