علی قمصری و یک روایت موسیقابی از پیروز و پریزاد

جدیدترین پروژه علی قمصری به نام «پیروز و پریزاد» در روزهای پنجشنبه ۱۰ و شنبه ۱۲ خرداد روی صحنه خواهد رفت.

جدیدترین پروژه علی قمصری به نام «پیروز و پریزاد» در روزهای پنجشنبه 10 و شنبه 12 خرداد روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، علی قمصری (نوازنده تار و آهنگساز) درباره این نمایش در فضای مجازی نوشته است: «اثر «پیروز و پریزاد» روی داستانی تمام منظوم از احسان افشاری است. این اثر با محوریت موسیقی، بهره گرفتن از آداب نمایشی و حضور گروه حرکت و جلوه‌های بصری گسترده، به عنوان یکی از جدیدترین پروژه‌های علی قمصری روی صحنه می‌رود.

«پیروز و پریزاد» را می‌توان از معدود نمونه‌های اثر ادبی موسیقایی ایرانی دانست که نویسنده و آهنگساز بر پایه‌ نگرشی مشترک، عزم بر خلق آن داشته‌اند که نه اقتباسی از ادبیات کهن است و نه ترجمانی از اپراهای غربی.

بهره‌گیری از آواز و تحریرهای ایرانی، تمرکز بر سازهای ملی به ویژه سازهای دیرینه و چند هزار ساله، بر مختصات ایرانی «پیروز و پریزاد» صحه می‌گذارد.

در این داستان پادشاه تصمیم دارد در یک فراخوان عمومی دخترش را به وصل شایسته‌ترین مرد سرزمین درآورد، اما خلاف الگوهای قابل انتظار، رقابت برای وصل با دختر پادشاه بین جنگجویان نیست؛ بین خنیاگران است.

رقابت هنری بین خنیاگران به شکلی پیش می‌رود که برای پادشاه قابل پیش‌بینی نیست.»

عوامل این نمایش شامل «نویسنده و شاعر این نمایش: احسان افشاری، محمدرضا کوهستانی، طراح حرکت: مهرداد آبجار، خوانندگان: بهادر صحت، محمدرضا زاده، سهیل رجب، صبا پاشایی، ریحان احمدی، المیرا قنبری، بازیگر: مهسا باقری، نوازندگان: علی قمصری: تار، سه تار، علی قنبری: عود، آرین رضایی: دف، بندیر، حمیدرضا یوسفی: تمبک، پرکاشن، ساناز نوربخش: ویولون، عادله لطفی: ویولون، سینا صالحی: ویولون، هورام ترابی: ویولون، فرگل ساکت: آلتو، رضا ملکی: آلتو، شهرزاد مجد: ویولون سل، کی‌ناز کیاالوندی: دف، هنگ درام، مبینا علیمردانی: دف، ثمین شریعتی: دف، حدیث کرمی: دف» می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان