روس‌ها رسما جنگ ستارگان را آغاز کرده‌اند

دولت روسیه با انتقال یک سلاح به فضا که می‌تواند تهدیدی علیه ماهواره‌های دیگر کشورها باشد، رسما جنگ ستارگان را کلید زده است.

رابرت وود، سفیر آمریکا در سازمان ملل با اعلام انتقال یک سلاح فضایی توسط روسیه به مدار زمین، این اقدام را تهدیدی علیه منافع دولت آمریکا اعلام کرده و گفته این سلاح فضایی در اطراف یک ماهواره دولتی آمریکا قرار دارد و ممکن است به آن حمله کند.

آغاز جنگ ستارگان توسط روسیه

به گزارش سی ان ان، این اولین باری نیست که دولت روسیه نسبت به انتقال یک سلاح به فضا برای از بین بردن ماهواره‌ها اقدام می‌کند. دولت روسیه آخرین بار در سال 2022 اقدام مشابهی انجام داده بود و حال نیز با اقداماتش جهت توسعه سلاح های فضایی، موجبات نگرانی آمریکا و متحدانش را فراهم کرده است.

روس‌ها رسما جنگ ستارگان را آغاز کرده‌اند

به گزارش گجت نیوز، گفتنی است جدیدترین اقدام روسیه برای تهدید ماهواره‌های دولتی و تجاری در تاریخ 16 می سال جاری انجام شده است. به‌گفته وود، دولت روسیه با انتقال یک ماهواره به مدار پایین زمین که بنا بر ارزیابی آمریکا، یک سلاح مقابله‌ای است، حالا می‌تواند به دیگر ماهواره‌های فعال در مدار پایین زمین حمله کند.

روسیه پیش از این و در سالیان 2019 و 2022 نیز نسبت به پرتاب محموله‌های مشابه به مدار پایین زمین اقدام کرده بود و به‌گفته سخنگوی پنتاگون، ازریابی‌های آمریکا حاکی از این است که ماهواره اخیر نیز شباهت زیادی با محموله‌های نظامی سالیان قبل روسیه دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان