افزایش آمار کشته‌های رانش زمین در پاپوآ گینه‌نو به بیش از ۶۷۰ نفر

سرهان آکتوپراک رئیس ماموریت سازمان بین‌المللی مهاجرت: برآورد‌ها نشان می‌دهد که ممکن است بیش از ۱۵۰ خانه زیر ۶ الی ۸ متر آوار باشند؛ آن‌ها نگران هستند که احتمالا بیش از ۶۷۰ نفر جان خود را از دست داده باشند.

نهاد وابسته به سازمان ملل گزارش داد که تعداد کشته‌های رانش زمین در پاپوآ گینه‌نو که دیروز شنبه 300 نفر اعلام شده بود، اکنون تخمین زده می‌شود که به بیش از 670 نفر رسیده باشد.

به گزارش ایرنا، سرهان آکتوپراک رئیس ماموریت سازمان بین‌المللی مهاجرت امروز یکشنبه به شبکه ای. بی. سی گفت که میزان اثرات رانش زمین بسیار بیشتر آن چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد.

آکتوپراک در گفتگو با این شبکه استرالیایی بیان کرد: اکنون، برآوردها نشان می‌دهد که ممکن است بیش از 150 خانه زیر 6 الی 8 متر آوار باشند. آنها نگران هستند که احتمالا بیش از 670 نفر جان خود را از دست داده باشند.

او گفت که زمین‌های اطراف منطقه حادثه دیده در استان انگا همچنان خطرناک و ناپایدار است و باعث تخلیه حدود یک هزار و 250 بازمانده شده است.

این مقام ماموریت سازمان بین‌المللی مهاجرت در پاپوآ گینه‌نو ابراز داشت: حدود یک ساعت پیش زمانی که با همکارانم صحبت می‌کردم، در واقع آنها مجبور شدند به دلیل خطر افزایش یافته از محل فرار کنند، زیرا سنگ‌ها بی وقفه سقوط می‌کنند و رانش زمین همچنان ادامه دارد.

سازمان ملل، سازمان های دولتی، پلیس و پرسنل نظامی در حال کمک به بهبود هستند.

پیشتر رسانه‌های محلی به نقل از آیموس آکم نماینده پارلمان پاپوآ گینه‌نو گزارش داده بودند که رانش زمین یک هزار و 182 خانه را ویران کرده و بیش از 300 نفر زیر آوار و خاک دفن شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان