گزارش مشرق؛

رسانه‌های بین‌المللی درباره تشییع باشکوه شهدای خدمت چه گفتند؟

رسانه‌های شناخته‌شده بین‌المللی تصاویری از تشییع باشکوه شهید رئیسی و همراهانش را ثبت کردند که راهی جز اعتراف به محبوبیت شهدای خدمت در میان مردم ایران پیش پای این رسانه‌ها نمی‌گذاشت.

سرویس جهان مشرق - مراسم تشییع شهید رئیسی و همراهانش در خبرگزاری‌های سراسر دنیا بازتاب گسترده‌ای داشته است. در گزارش پیش رو به بخشی از این پوشش رسانه‌ای در رسانه‌های برجسته‌ی بین‌المللی پرداخته شده است. تمامی ویدیوها، در موارد لازم، دارای زیرنویس به زبان فارسی هستند.

رسانه‌های بین‌المللی درباره تشییع باشکوه شهدای خدمت چه گفتند؟

مراسم تشییع شهید رئیسی و همراهانش در قاب تصاویری نقش بست که محبوبیت و مردمی بودن این شهدای خدمت را تا ابد اثبات کرد. جالب این‌جاست که بسیاری از این تصاویر را رسانه‌های بین‌المللی و بعضاً معارض با جمهوری اسلامی ثبت و ضبط کردند. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› گزارش اندیشکده‌ی آمریکایی از سفرهای استانی رئیسی

›› نسل جدید خواص جمهوری اسلامی که آمریکا باید با آن‌ها آشنا شود

آسوشیتدپرس

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس طی گزارش‌های متعددی مراسم عزاداری مردم ایران برای رئیس‌جمهور شهیدشان را پوشش داد و اگرچه اعتراف کرد «هزاران نفر» در این مراسم شرکت کرده‌اند، اما تلاش کرد عظمت این مراسم را کوچک‌نمایی کند. این خبرگزاری می‌نویسد: تخمین زده می‌شود سال 2020 یک میلیون نفر در تشییع ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده‌ی [نیروی قدس] سپاه پاسداران، شرکت کرده باشند.[1] این‌که آیا رئیس‌جمهورْ ابراهیم رئیسی، وزیر خارجهْ حسین امیرعبداللهیان، و همراهانشان همین تعداد جمعیت را به خیابان‌ها خواهند کشاند یا نه، در هاله‌ای از ابهام است؛ به‌ویژه که رئیسی در انتخاباتی به ریاست‌جمهوری رسید که شاهد کم‌ترین آمار مشارکت در تاریخ این کشور بود[2].

گزارش آسوشیتدپرس از حضور گسترده‌ی مردم در تشییع شهدای خدمت در تبریز [دانلود]

گزارش آسوشیتدپرس از نماز رهبر ایران بر پیکر شهدای خدمت در تهران و حضور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، در این مراسم [دانلود]

گزارش آسوشیتدپرس از آخرین وداع مردم تهران با رئیس‌جمهور شهیدشان، سید ابراهیم رئیسی، و همراهان او [دانلود]

سی‌ان‌ان

شبکه‌ی خبری سی‌ان‌ان آمریکا نیز ضمن اعزام خبرنگار به ایران، مراسم تشییع شهید رئیسی را به صورت زنده در یکی از بخش‌های خبری خود پوشش داد[3].

گزارش میدانی سی‌ان‌ان از درون مراسم تشییع در تهران و اذعان به جمعیت گسترده‌ای که برای ادای احترام به شهید رئیسی به خیابان‌های پایتخت ایران آمده‌اند [دانلود]

سی‌بی‌اس‌نیوز

پایگاه اینترنتی شبکه‌ی خبری آمریکایی سی‌بی‌اس‌نیوز در گزارشی تصویری تحت عنوان «ایران در سوگ درگذشت ابراهیم رئیسی[4]» به پوشش مراسم تشییع رئیس‌جمهور شهید ایران پرداخت.

گزارش سی‌بی‌اس‌نیوز درباره‌ی جمعیت «ده‌ها هزار نفری» عزاداران در تهران و شهرهای دیگر در مراسم تشییع شهدای خدمت [دانلود]

واشینگتن‌پست

پایگاه اینترنتی روزنامه‌ی آمریکایی واشینگتن‌پست طی یک گزارش تصویری ویژه اشاره کرد که «ده‌ها هزار ایرانی» برای ادای احترام به رئیس‌جمهورْ ابراهیم رئیسی در تهران گرد هم جمع شدند[5].

رسانه‌های بین‌المللی درباره تشییع باشکوه شهدای خدمت چه گفتند؟

واشینگتن‌پست نیز با انتشار گزارشی تصویری از حضور گسترده‌ی مردم در تشییع شهدای خدمت، اذعان کرد که «ده‌ها هزار ایرانی» برای ادعای احترام به رئیس‌جمهور فقیدشان به خیابان‌ها آمده‌اند. (+)

نیویورک‌تایمز

پایگاه اینترنتی روزنامه‌ی آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارش‌های خود به «جمعیت انبوه مردم[6]» در مراسم تشییع شهید رئیسی و اقامه‌ی نماز توسط رهبر ایران[7] بر پیکرهای شهدا اشاره کرد.

رسانه‌های بین‌المللی درباره تشییع باشکوه شهدای خدمت چه گفتند؟

نیویورک‌تایمز ضمن انتشار تصاویری از حضور مردم در تشییع شهید رئیسی و هیأت همراهش، از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه‌ی ایران، اذعان کرد که جمعیت زیادی در این مراسم‌ها حضور پیدا کردند. (+)

نیویورک‌تایمز این تصاویر را از حضور گسترده‌ی مردم در تشییع شهدای خدمت در ایران منتشر کرد و نوشت: «تعداد زیادی از مردم در شهر تبریز، در شمال غربی ایران، در مراسم یادبودی برای رئیس‌جمهورْ ابراهیم رئیسی، و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه‌ی این کشور، شرکت کردند» [دانلود]

وال‌استریت‌ژورنال

پایگاه اینترنتی روزنامه‌ی آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال طی گزارشی تصویری به حضور «هزاران عزادار» در تشییع رئیس‌جمهور ایران اشاره کرد[8].

وال‌استریت‌ژورنال با انتشار این تصاویر، اذعان کرد که «هزاران عزادار» در تشییع شهید رئیسی و همراهانش حضور پیدا کرده‌اند. [دانلود]

تایم

پایگاه اینترنتی مجله‌ی آمریکایی تایم نیز به حضور «هزاران نفر» در تشییع رئیس‌جمهور فقید ایران و اقامه‌ی نماز رهبر این کشور بر پیکر شهدای خدمت اشاره کرد[9].

رسانه‌های بین‌المللی درباره تشییع باشکوه شهدای خدمت چه گفتند؟

تایم با انتشار این تصویر، ضمن اشاره به حضور «هزاران نفر» در تشییع شهدای خدمت در ایران، به اقامه‌ی نماز رهبر ایران بر پیکر شهید رئیسی و هیأت همراهش، پرداخت. (+)

رویترز

خبرگزاری انگلیسی رویترز طی گزارشی اذعان کرد که در مراسم تشییع شهید رئیسی، «ده‌ها هزار عزادار خیابان‌های تهران را پر کردند[10]

رسانه‌های بین‌المللی درباره تشییع باشکوه شهدای خدمت چه گفتند؟

رویترز با انتشار چند گزارش تصویری درباره‌ی مراسم تشییع شهید رئیسی در ایران، اعتراف کرد که خیابان‌های تهران مملو از جمعیت عزادار بوده‌اند. (+)

رسانه‌های بین‌المللی درباره تشییع باشکوه شهدای خدمت چه گفتند؟

رویترز تصاویر متعددی را از مراسم باشکوه تشییع پیکر شهدای سانحه‌ی هلیکوپتری اخیر منتشر کرده که نشان می‌دهند سیلی از جمعیت در شهرهای مختلف ایران برای ادای احترام به شهید رئیسی و همراهانش به خیابان‌ها آمده‌اند. (+)

بی‌بی‌سی

همچنین، شبکه‌ی خبری بی‌بی‌سی انگلیس در گزارش‌های متعددی ضمن انتشار تصاویر مختلف، اذعان کرد «هزاران نفر» در مراسم تشییع رئیس‌جمهور سابق ایران حضور داشته‌اند[11].

رسانه‌های بین‌المللی درباره تشییع باشکوه شهدای خدمت چه گفتند؟

جمعیت عزاداران در تشییع شهدای خدمت به قدری زیاد بود که بی‌بی‌سی نیز چاره‌ای جز اعتراف به حضور دست‌کم «هزاران نفر» در این مراسم نداشت. (+)

گاردین

پایگاه اینترنتی گاردین انگلیس نیز مانند آسوشیتدپرس اگرچه در عنوان گزارش خود از عبارت «ده‌ها هزار نفر» برای توصیف جمعیت حاضر در مراسم تشییع شهید رئیسی استفاده کرد[12] و در متن گزارش نیز سیل جمعیت در تهران را «باشکوه» توصیف کرد، اما ادعا کرد «دیپلمات‌ها می‌گویند این جمعیت به شکل قابل‌توجهی کم‌تر از جمعیت حاضر در تشییع ژنرال قاسم سلیمانی بود.»

رسانه‌های بین‌المللی درباره تشییع باشکوه شهدای خدمت چه گفتند؟

گاردین اگرچه به عظمت جمعیت حاضر در تشییع شهید رئیسی و همراهان شهیدش اعتراف کرد، اما تلاش کرد سیل جمعیت را کوچک‌نمایی کند. (+)

الجزیره

پایگاه اینترنتی خبرگزاری قطری الجزیره نیز به حضور «ده‌ها هزار نفر» در مراسم تشییع شهید رئیسی و هیأت همراهش اشاره کرد[13].

رسانه‌های بین‌المللی درباره تشییع باشکوه شهدای خدمت چه گفتند؟

الجزیره با انتشار گزارشی تصویری از مراسم تشییع شهدای خدمت در ایران، از حضور «ده‌ها هزار نفر» در این مراسم‌ها خبر داد. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› ریاست‌جمهوری رئیسی و خون تازه در رگ‌های محور مقاومت

›› گزارش رسمی پایگاه ریاست‌جمهوری روسیه از دیدار رئیسی با پوتین


[1] Throngs mourn, Iranian leader weeps for general slain by US Link

[2] Mourners begin days of funerals for Iran’s president and others killed in helicopter crash Link

[3] CNN on the ground as funeral underway for late Iranian president Link

[4] Iran mourns Ebrahim Raisi's death Link

[5] In photos: Iranians attend funeral of fallen president Ebrahim Raisi Link

[6] Iran Begins Funeral Events for President Raisi Link

[7] Iran’s Supreme Leader Leads Funeral Prayers for President Link

[8] Iran Holds Funeral Ceremonies for President Raisi Link

[9] Thousands Attend Iranian President Raisi’s Funeral Procession, as Others Celebrate Link

[10] Iran Supreme Leader leads prayers at Raisi funeral as election looms Link

[11] Thousands at Iran president's funeral procession Link

[12] Tens of thousands fill streets of Tehran for Iranian president’s funeral Link

[13] Iran’s Khamenei leads prayers at Raisi memorial before tens of thousands Link

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان