دستگیری چهار حفار غیرمجاز در ارومیه

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی: پس از تایید گزارش با کسب مجوز قضایی و با همکاری پاسگاه انتظامی با تشکیل گروه‌های عملیاتی به محل اعزام و در یک عملیات منسجم، چهار حفار غیرمجاز حین برداشت آثار زیر خاکی و تاریخی دستگیر شدند.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: چهار حفار غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی در ارومیه دستگیر شدند.

بهروز محبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در محدوده یک کلیسای تاریخی در روستای آرمودآغاج ارومیه، اقدامات لازم برای بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پس از تایید گزارش با کسب مجوز قضایی و با همکاری پاسگاه انتظامی با تشکیل گروه های عملیاتی به محل اعزام و در یک عملیات منسجم، چهار حفار غیرمجاز حین برداشت آثار زیر خاکی و تاریخی دستگیر شدند.

سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که تعدادی از اشیای تاریخی توسط این افراد به فروش رسیده که تحقیقات در ارتباط با فروش این آثار تاریخی در حال پیگیری بوده است.

محبی ادامه داد: تعدادی دیگر از اشیای تاریخی نیز در بررسی محل دستگیری متهمان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، یگان حفاظت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی درطول سال اقدام به دستگیری و شناسایی حفاران غیر مجاز آثار تاریخی می کند.

آذربایجان غربی دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی و جهانی شده است که از این میان قره کلیسای چالدران، تخت سلیمان تکاب، کاروانسرای شاه عباسی خوی و آیین مذهبی قره کلیسای چالدران در فهرست جهانی قرار گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان