رقابت ۱۴۰هزار متقاضی خودروی برقی

شماره روزنامه: ۶۰۱۸ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۳/۷ ...

متقاضیان محصولات برقی بنا بر اطلاعیه وزارت صمت، از روز یکشنبه مورخ 1403.02.30 تا شنبه 1403.03.05 فرصت داشتند تا با تعیین یک اولویت از سبد محصولات اعلامی، در سامانه یکپارچه خودروهای برقی اقدام به ثبت‌نام کنند. حالا به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت بیش از ١4٠هزار نفر حساب‌های بانکی خود را به نام خودروهای برقی وکالتی کردند که به همین نسبت نیز ثبت‌نام صورت گرفته است. مهدی ضیغمی که در نشستی به تشریح عرضه خودروهای برقی پرداخته، بار دیگر به استقبال خوب و خارج از انتظار از این طرح اشاره و تاکید کرده که علاوه بر خودروهای با قیمت متوسط، خودروهای با قیمت بالا هم مورد استقبال قرار گرفته و عدد ثبت‌نام قابل توجه بوده است. به طور مثال تنها برای سه مدل از خودروهای عرضه‌شده، ٢5هزار ثبت درخواست صورت گرفته است. حال سوال این است که با توجه به 10هزار خودروی برقی موجود در کشور، تخصیص این خودروها به 140هزار ثبت‌نام‌کننده چگونه خواهد بود؟

در این زمینه ضیغمی توضیح داده که تعداد خودروهای برقی وارد‌شده به کشور تاکنون 10هزار دستگاه است و لذا اولویت‌بندی برای تحویل خودروهای برقی به متقاضیان بر اساس قرعه‌کشی انجام می‌شود و 10هزار نفر بر اساس قرعه‌کشی در نوبت تحویل این خودروها قرار می‌گیرند. وی همچنین تاکید کرده که در مدت 90 روز که سازمان حمایت تعیین کرده این خودروها تحویل مشتریان داده می‌شود. اما بعد از قرعه‌کشی چگونه خودروها به متقاضیان اختصاص می‌یابد؟ در این زمینه نیز ضیغمی تاکید کرده که بعد از قرعه‌کشی و اولویت‌بندی، ثبت‌نام سایر متقاضیان خرید خودروهای برقی ابطال می‌شود و لذا متقاضیان خرید خودروهای برقی باید در دوره‌های بعدی که از طریق سامانه اعلام می‌شود نسبت به بلوکه کردن پول در نزد یکی از بانک‌ها اقدام و سایر مراحل ثبت‌نام را طی کنند.

وی ادامه داده که متقاضیانی که از طریق قرعه‌کشی در اولویت قرار نگیرند دیگر نمی‌توانند خودرو تحویل بگیرند و در دوره‌های بعدی باید نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.معاون وزیر صمت همچنین این نکته را نیز مورد تاکید قرار داده که از 140هزار نفری که مبلغ 100میلیون تومان در حساب بانکی برای خرید خودروی برقی ثبت‌نام کرده‌اند، هنوز تعدادی نسبت به انتخاب خودروی برقی اقدام نکرده‌اند.ضیغمی گفت: در صورتی که این افراد تا پایان مهلت انتخاب خودرو نسبت به انتخاب خودروی برقی اقدام نکنند، در دوره‌های بعدی نمی‌توانند خودرویی را انتخاب کنند مگر اینکه دوباره نسبت به واریز وجه و ثبت‌نام اقدام کنند؛ به عبارتی برای خرید باید دوباره از ابتدا ثبت‌نام انجام دهند. سوال دیگر اینکه کسانی که در قرعه‌کشی حذف شدند چه زمانی باید پول بلوکه‌شده خود را از حساب بردارند؟ به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، بر اساس ابلاغ به بانک‌ها از امروز بانک‌ها حداکثر ظرف 48 ساعت باید نسبت به آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده متقاضیان اقدام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان