رپرتاژ آگهی

بالاترین نرخ سود بانکی به کدام سپرده تعلق می گیرد؟

آخرین بررسی‌ ها نشان می‌ دهد نرخ سود بانکی برای مبالغ بالا به ۲۵ درصد و سود صندوق درآمد ثابت به ۳۱ درصد رسیده است.

نرخ سود سپرده بانکی براساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی سالانه 20.5 درصد می‌ باشد که برخی بانک‌ ها برای مبالغ بیش از 500 میلیون تومان تا 25 درصد نیز سود پرداخت می کنند.

بالاترین نرخ سود بانکی به کدام سپرده تعلق می گیرد؟

در مقابل صندوق‌ های درآمد‌ثابت قرار دارند که سود یا بازدهی آنها با توجه به افزایش نرخ بهره افزایش پیدا کرده است، «صندوق درآمد ثابت افران» بزرگترین صندوق ETF درآمد ثابت کشور اخیرا حداقل سود سالانه خود را به 31 درصد افزایش داده است.

بالاترین نرخ سود بانکی به کدام سپرده تعلق می گیرد؟

*این مطلب توسط کارشناسان سرمایه‌گذاری تهیه شده و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به این‌لینک مراجعه کنند یا با شماره 02179326 تماس بگیرند.

مقایسه صندوق درآمد ثابت با سپرده بانکی 

صندوق درآمد ثابت و بانک دو مسیر برای سرمایه‌ گذاری و دریافت سود ثابت ماهانه می باشند، مهم ترین تفاوت این دو سود پرداختی است که در صندوق درآمد ثابت به 31 درصد هم می رسد. روزشمار بودن سود، نقدشوندگی و نرخ شکست از دیگر تفاوت های بانک و صندوق درآمد ثابت است.

مقایسه سود

سود صندوق های درآمد ثابت حدود 8 درصد بالاتر از بانک است، صندوق های درآمد ثابت انعطاف پذیری بالایی در مدیریت دارایی دارند و می‌توانند همزمان در بانک، اوراق و سهام سرمایه‌ گذاری کنند.

صندوق های درآمد ثابت می‌ توانند 40 درصد دارایی‌ صندوق را در بانک، 50 درصد در اوراق مشارکت(بویژه دولتی) و 10 درصد در سهام شرکت‌ های بورسی، سرمایه‌ گذاری کنند و بدین جهت است که می‌ توانند سود بالاتری از بانک به سرمایه‌ گذاران اختصاص دهند.

روزشمار بودن سود

نحوه محاسبه سود سپرده بانکی ماه شمار و سود صندوق درآمد ثابت روزشمار است، صندوق‌ های درآمد ثابت هر روز میزان مشخصی سود می سازند که این سود به اصل سرمایه اضافه شده و به اصطلاح سود مرکب می شود.

نقدشوندگی بانک و صندوق درآمد ثابت

 بانک و صندوق درآمد ثابت هر دو نقدشوندگی بالایی دارند ولی نقد کردن مبالغ کلان از طریق شعب بانکی شاید چند روز زمان ببرد ولی برخی صندوق های درآمد ثابت مانند افران که حجم دارایی تحت مدیریت بالایی دارند قدرت نقد شوندگی آنی تا 500 میلیارد تومان نیز دارند.

مقایسه نرخ شکست

صندوق درآمد ثابت برخلاف بانک نرخ شکست ندارد، نرخ شکست به زبان ساده یعنی اگر سپرده گذار بخواهد پیش از مدت زمان تعیین شده مثلا یک سال پول خود را برداشت کند، درصدی از سود سالانه کسر می‌ شود.

صندوق درآمد ثابت نرخ شکست ندارد و همانطور که اشاره شد به حتی یک روز سرمایه گذاری در صندوق هم سود تعلق می گیرد.

نحوه سپرده گذاری در صندوق درآمد ثابت و بانک

افتتاح سپرده بانکی از طریق شعب بانک ها قابل انجام است، برای سرمایه‌ گذاری در صندوق درآمد ثابت می توان به صورت غیرحضوری از طریق زیر قابل انجام است.

 

افرادی که کد‌بورسی دارند: 

  • رفتن به سامانه معاملاتی کارگزاری 
  • وارد کردن کلمه «افران» در قسمت جستجو
  • خرید واحد‌های صندوق به میزان دلخواه

 

افرادی که کد‌بورسی ندارند و یا فراموش کردند:

  • تماس با شماره 02179326 
  • دریافت کد‌بورسی از طریق بانک پاسارگاد
  • خرید واحد‌های صندوق به میزان دلخواه

 

*این مطلب توسط کارشناسان سرمایه‌گذاری تهیه شده و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به سایت مشاور سرمایه گذاری ترنج مراجعه کنند یا با شماره 02179326 تماس بگیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان