بزرگترین تولیدکنندگان لیتیوم جهان در سال ۲۰۲۳ (+ اینفوگرافی)

استرالیا، تولید کننده پیشروی لیتیوم در جهان، لیتیوم خود را مستقیماً از معادن سنگ سخت، به ویژه از ماده معدنی اسپودومن استخراج می کند.

سه کشور استرالیا، شیلی و چین 88 درصد از تولید لیتیوم را در سال 2023 به خود اختصاص دادند. اینفوگرافیک زیر، کشورهای پیشروی جهان از نظر تولید لیتیوم را به تصویر کشیده است. این ارقام از آخرین گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده در مورد آمار تولید لیتیوم (منتشر شده در ژانویه 2024) آمده است.

بزرگترین تولیدکنندگان لیتیوم جهان در سال 2023 + اینفوگرافی

استرالیا پیشتاز است، چین به شیلی نزدیک می شود

استرالیا، تولید کننده پیشروی لیتیوم در جهان، لیتیوم خود را مستقیماً از معادن سنگ سخت، به ویژه از ماده معدنی اسپودومن استخراج می کند.

به گزارش روزیاتو، این کشور طی دهه گذشته شاهد یک جهش بزرگ در تولید بوده است. در سال 2013، استرالیا 13000 تن لیتیوم تولید کرد که این رقم در سال 2023 به 86000 تن رسید.

بزرگترین تولیدکنندگان لیتیوم جهان در سال 2023 + اینفوگرافی

شیلی در رتبه دوم، رشد متوسطی داشته است. تولید شیلی از 13,500 تن در سال 2013 به 44,000 تن در سال 2023 افزایش یافت. برخلاف استرالیا، این کشور آمریکای جنوبی لیتیوم را از آب نمک استخراج می کند.

چین که لیتیوم را از آب نمک می گیرد، طی سال ها به شیلی نزدیک شده است. این کشور تولید داخلی خود را از 4,000 تن در سال 2013 به 33,000 تن در سال 2023 افزایش داد.

شرکت‌های چینی همچنین سهام خود را در میان تولیدکنندگان لیتیوم در سراسر جهان افزایش داده‌اند. سه شرکت چینی نیز جزو برترین شرکت های استخراج لیتیوم هستند. بزرگترین معدن لیتیوم Tianqi، سهام قابل توجهی در Greenbushes، بزرگترین معدن لیتیوم سنگ سخت جهان در استرالیا دارد.

آرژانتین، چهارمین کشور در این فهرست، تولید خود را در دهه گذشته بیش از سه برابر کرده و برای افزایش تولید خود از کشورهای دیگر سرمایه گذاری کرده است.

با افزایش تولید تمام تولیدکنندگان برتر برای پوشش تقاضای صنعت انرژی پاک، به ویژه برای باتری های وسایل نقلیه الکتریکی (EV)، بازار لیتیوم اخیراً شاهد مازاد عرضه بوده است که باعث سقوط بیش از 80 درصدی قیمت ها نسبت به اواخر سال 2022 شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان