هشدار پلیس به سالمندان برای استفاده از عابربانک

برخی افراد فرصت طلب منتظر کوچکترین غفلت از افراد و به ویژه سالمندان در حین انجام کار‌های بانکی یا برداشت وجه هستند

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا نسبت به کلاهبرداری افراد سودجو از سالمندان در هنگام انجام کارهای بانکی و به خصوص کار با دستگاه‌های خودپرداز هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد شریفی با اشاره به سوء استفاده‌های صورت گرفته در زمان حضور افراد در پای دستگاه‌های عابر بانک، گفت: مروری خبرهایی چون دستگیری عوامل سرقت حساب های بانکی سالمندان، شگرد یک سارق برای کلاهبرداری از افراد بی سواد در کنار دستگاه خودپرداز، کلاهبرداری از افراد سالمند، دستگیری عوامل سرقت حساب های بانکی سالمندان و ... نشان می‌دهد که افراد شیاد در این روش سعی می‌کنند با بهانه‌های مختلفی چون کمک کردن یا کار راه انداختن به افراد کهنسال آنها را فریب داده و با شگردهای خاص مجرمانه حساب آنان را تخلیه کنند.

وی افزود: برخی افراد فرصت طلب منتظر کوچکترین غفلت از افراد و به ویژه افراد سالمندی در حین انجام کارهای بانکی یا برداشت وجه هستند. دیده شده افرادی به بهانه کمک به سالمندانی که طرز استفاده از کارت بانکی را به خوبی نمی‌دانند اطلاعات و رمزهای آنها را سرقت می‌کنند و در فرصت مناسب بلافاصله اقدام به خالی کردن حساب بانکی آن‌ها کرده با وجه موجود را به کارت دیگر انتقال می‌دهند.

شریفی با بیان این که اطلاعات مربوط به حساب های بانکی (رمز اول، رمز دوم، تاریخ انقضا، CVV2 و...) محرمانه است، به شهروندان توصیه کرد: مجرمان با شیوه و شگردهای مختلف اقدام به سرقت می‌کنند که لازم است هموطنان به ویژه افراد مسن و کم سواد و همچنین افرادی که در استفاده از خودپردازها ناتوان هستند جانب احتیاط را رعایت و سعی کنند در مواقع لزوم فقط به کمک آشنایان و اقوام خود اعتماد کنند. همچنین در صورت اعتماد هنگام استفاده از کارتخوان از فرد بخواهید اجازه دهد تا شخصا رمز را وارد کنید؛ زیرا اطلاعات شخصی شما متعلق به شماست و باید در حفظ آن کوشا باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان