دولت پاپوآ گینه‌نو : بیش از ۲ هزار نفر در رانش زمین، زنده به گور شده‌اند

دولت پاپوآ گینه نو با درخواست رسمی کمک بین المللی اعلام کرد: رقم تلفات دولت حدود سه برابر بیشتر از تخمین سازمان ملل متحد از ۶۷۰ کشته است.

دولت پاپوآ گینه‌نو با اعلام اینکه بیش از 2 هزار نفر در رانش زمین، زنده به گور شده‌اند از مجامع بین‌المللی درخواست کمک کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سی بی اس، دولت پاپوآ گینه نو با درخواست رسمی کمک بین المللی اعلام کرد: رقم تلفات دولت حدود سه برابر بیشتر از تخمین سازمان ملل متحد از 670 کشته است.

دولت پاپوآ گینه‌نو اعلام کرد که گمان می رود رانش زمین در روز جمعه بیش از 2 هزار نفر را زنده به گور کرده و بقایای تنها 6 نفر تاکنون پیدا شده است.

مدیر موقت مرکز ملی بلایای این کشور جزیره اقیانوس آرام در نامه‌ای به هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد نوشت: رانش زمین بیش از 2 هزار نفر را زنده به گور کرده و تخریب‌های اساسی به بار آورده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این نامه آمده است که رانش زمین باعث تخریب عمده ساختمان‌ها، باغ‌های مواد غذایی و تاثیرات عمده بر حیات اقتصادی کشور گینه شده است.

در این نامه آمده است: بزرگراه اصلی منتهی به معدن طلای پورگرا نیز به طور کامل مسدود شده است.

تخمین تلفات از زمان وقوع فاجعه بسیار متفاوت بوده است و هنوز مشخص نیست که مقامات چگونه به این میزان تلفات رسیده اند.

سرهان آکتوپراک، رئیس مأموریت سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل در پاپوآ گینه نو، گفت: آب بین زباله‌ها و زمین زیر آن نفوذ می‌کند و خطر رانش زمین را افزایش می‌دهد.

وی افزود: انتظار نمی‌رود که تا بعدازظهر دوشنبه شرایط آب و هوایی منطقه به آرامش برسد و آنچه که به طور شخصی من را بسیار نگران می کند، آب و هوا است چون زمین هنوز در حال لغزش است و سنگ ها در حال سقوط هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان