ویژه‌های مشرق/

استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری/ کنایه‌های سنگین یک روزنامه اصلاح‌طلب به خاتمی!

روزنامه آرمان ملی: حضور در انتخابات ریاست جمهوری برای هیچ جریانی به ویژه برای اصلاح طلبان قابل چشم پوشی نیست.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز دوشنبه هفتم خردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که گزینه‌های انتخابات ریاست جمهوری 1403، استراتژی اصلاح‌طلبان در انتخابات و عبور چپ‌ها از خاتمی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

با نزدیک شدن به موعد ثبت نام کنندگان نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چهره ها و رسانه های اصلاح طلب به دنبال بررسی احتمالات و سناریوهای انتخابات بوده و مطالبی را در این رابطه به منظور معنادهی در فضای افکارعمومی طرح و بیان می کنند.

روزنامه هم‌میهن به بررسی سناریوهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان پرداخته و در گزارش اول خود نوشته است:

هر یک از این سناریوها اقتضائات و تبعات خاص خود را دارد و پیشاپیش نمی‌توان نظر داد اما در این تردیدی نیست که با انتخاباتی متفاوت روبه‌روییم و اگر بنا بر افزایش نرخ مشارکت باشد به صرف اینکه جمعیت تشییع‌کنندگان در آیین‌های یادبود بیش از انتظار بوده، نمی‌توانند امیدوار باشند که همین حضور پای صندوق کفایت می‌کند زیرا به گواه مصاحبه‌های صداوسیما بسیاری از مشایعت‌کنندگان یا در انتخابات 1400 شرکت نکردند یا به او رأی ندادند و مواجهه‌شان با دو رخداد انتخابات و تشییع جنازه یکسان نیست و آنقدر که به تابوت اهمیت می‌دهند چه‌بسا برای صندوق چنین نباشد.

استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری/ کنایه‌های سنگین یک روزنامه اصلاح‌طلب به خاتمی!

روزنامه اعتماد نیز آخرین اخبار انتخابات را با محوریت جریانات سیاسی به ویژه اصلاح طلبان بررسی کرده و می‌نویسد:

جناح چپ سیاست ایران زمین که زخم‌های ردصلاحیت‌های گسترده طی سه انتخابات اخیر، هنوز بر پیکره آنها سنگینی می‌کند با نوعی بیم و امید، کنشگری در انتخابات را آغاز کرده است. دیروز فضای رسانه‌ای حول محور این جریان مبتنی بر اعلام نامزدی مسعود پزشکیان قرار داشت. خبری که هرچند در ادامه از سوی شخص پزشکیان تکذیب شد اما به اندازه‌ای در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی چرخید که در ذهن مخاطب رسوب کند.

استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری/ کنایه‌های سنگین یک روزنامه اصلاح‌طلب به خاتمی!

مطالب بیان شده از سوی اصلاح طلبان می توان تاکید داشت که آنان در خلال بررسی سناریوها در حال بیان گزاره های خود مبنی بر برجسته سازی محورهایی هستند که با بیان آن حداکثری مطالبات خود، به چانه زنی بپردازند. همچنین این جریان می کوشد تا ضمن تولید فشار به سیستم از سوی دیگر به تولید هراس مبنی بر قدرت گیری رادیکال‌ها پرداخته و می کوشند تا پایگاه رای خود را برای اساس راهبرد سلبی و تامین رای هراسان بنا سازند.

مروری بر اظهارات چهره ها و رسانه های جریان اصلاح طلب بیانگر آن است که آنان از قطعی بودن حضور جریان اصلاحات سخن به میان آورده اما در عین حال در حال بیان برخی ملاحظات و نکات در جلسات درونی خود می باشند که این مساله موجب تاخیر در اعلام حضور نهایی شده است.

روزنامه آرمان ملی در گزارشی با بیان اینکه جریان اصلاحات برای حضور در انتخابات متفق‌القول شده اما حضور آنها منوط به تایید صلاحیت کاندیداهای شناخته شده اصلاح‌طلب خواهد بود، می نویسد:

بعید است آنچه درگذشته اصلاح‌طلبان دنبال می‌کردند یعنی درکنار مردم بودن و سکوت در ارتباط با انتخابات در دستورکار آنها قرار گیرد. از این جهت به‌نظر می‌رسد تمایل این جریان برای حضور در انتخابات در مقایسه با انتخابات گذشته افزایش یافته است.

استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری/ کنایه‌های سنگین یک روزنامه اصلاح‌طلب به خاتمی!

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان با توجه به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گرچه انتخابات زودهنگام را عاملی برای فقدان آمادگی لازم و صددرصدی برای جریان های سیاسی ارزیابی می کنند اما تاکید دارند حضور در انتخابات ریاست جمهوری برای هیچ جریانی به ویژه برای اصلاح طلبان قابل چشم پوشی نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان