عبور دنباله‌ داری از کنار زمین که به اندازه زهره می‌درخشد

مشاهده دنباله‌ دار برای کسانی که در نیمکره شمالی زمین به سر می‌برند احتمالاً دشوار خواهد بود؛ اما در هر صورت ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) که دنباله‌دار در نزدیک‌ترین فاصله خود به خورشید قرار دارد، احتمال مشاهده آن از زمان‌های دیگر بیشتر است.

 یک دنباله‌دار که به‌تازگی کشف شده، در ماه اکتبر پیش‌رو (مهر، آبان) از کنار زمین عبور خواهد کرد و احتمالاً نور آن به اندازه سیاره زهره، آسمان شب را روشن می‌کند؛ طوری که با چشم غیرمسلح مشاهده‌شدنی است.

به گزارش ایرنا، این دنباله‌دار که سوچینشان اطلس (Tsuchinshan-ATLAS) نام دارد، در حال حاضر هنگامی که میان مدارهای مریخ و مشتری حرکت می‌کند فقط با تلسکوپ، مشاهده‌شدنی است.

این دنباله‌دار در حال درخشش و دُم آن در حال بزرگ شدن است؛ یعنی در پاییز که این دنباله‌دار بلنددوره (دنباله‌داری که به طور منظم اما در فواصل زمانی طولانی از زمین مشاهده‌شدنی است)، با مدار 80 هزار ساله، از کنار زمین عبور می‌کند ممکن است در آسمان شب، به اندازه سیاره زهره، که در همسایگی زمین قرار دارد، قابل تشخیص باشد.

با این حال، براساس گزارش فوربس نمی‌توان دقیقاً مشخص کرد که درخشش خوشه سنگ، یخ و گاز به چه میزان خواهد بود.

مشاهده دنباله‌دار برای کسانی که در نیمکره شمالی زمین به سر می‌برند احتمالاً دشوار خواهد بود؛ اما در هر صورت 10 اکتبر (19 مهر) که دنباله‌دار در نزدیک‌ترین فاصله خود به خورشید قرار دارد، احتمال مشاهده آن از زمان‌های دیگر بیشتر است.

این دنباله‌دار که از ابر اورت (منطقه‌ای متشکل از دنباله‌دارها که منظومه شمسی را احاطه کرده است) می‌آید، توسط ستاره‌شناسان در سامانه هشدار نهایی برخورد سیارک به زمین یا اطلس (ATLAS) در آفریقای جنوبی و رصدگر سوچینشان (Tsuchinshan) چین در فوریه (بهمن، اسفند) کشف شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان