وزیر ارشاد: هیچ مقام اداری حق ندارد در مکاتباتش از زبان بیگانه استفاده کند

وزیر ارشاد در نشست شورای پاسداشت زبان فارسی گفت: هیچ مقام اداری در جمهوری اسلامی حق ندارد در مکاتبات خود از زبان بیگانه استفاده کند.

وزیر ارشاد در نشست شورای پاسداشت زبان فارسی گفت: هیچ مقام اداری در جمهوری اسلامی حق ندارد در مکاتبات خود از زبان بیگانه استفاده کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در نشست شورای پاسداشت زبان فارسی که در سالن غدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: نام مجتمع‌هایی که نسبت به قانون بی‌اعتنا بوده و حاضر نیستند در تغییر نام‌های خارجی خود مطابق قانون عمل کنند، اعلام کنید تا رسانه‌ای کنیم.

او تصریح کرد: ما در اداره کشور بی‌اخلاقی نداریم اگر بگویند بی‌اعتنا هستیم، این، گردن‌کلفتی در برابر قانون است. حتما با دادستانی کل در تمام حوزه‌ها ارتباط خوب داریم. این را به بخش مربوطه در دادستانی اعلام و اگر لازم شد در دادگاه، شکایت و اگر نیاز به آیین‌نامه و اصلاحیه دارد در دولت تصویب می‌کنیم.

وزیر فرهنگ گفت: از همکارانم در دبیرخانه شورای پاسداشت و همه مجموعه‌ها و از آقای حداد عادل که دردمندانه پای مساله ایستاده‌اند تشکر می‌کنم.‌

او یادآور شد: صیانت از زبان فارسی را در وزارت خانه جزء وظایف اصلی خود می‌دانم

اسماعیلی به فرمایشات رهبری در جمع شعرا در پاسداشت زبان فارسی اشاره کرد و افزود: با جملاتی که رهبری شروع کردند واقعا زبان فارسی مظلوم واقع می‌شود.

وی افزود: با وزیر راه و شهرسازی چند بار شخصا صحبت و مکاتبه و با آقای علی‌آبادی حضوری صحبت کردم. هیچ مقام اداری در جمهوری اسلامی حق ندارد در مکاتبات خود از زبان بیگانه استفاده کند. این قانون است و باید انجام شود. اگر به عنوان رئیس شورای پاسداشت نتوانم این را جلو ببرم مقصر هستم. در دوران مسوولیتم باید این را به سامانی برسانیم.

او گفت: آقای رئیس جمهوری چند بار به من گفتند که به جای تریبون از سخنگاه استفاده می‌کنم و من از همین سخنگاه خواستارم این مساله را به عنوان یک مساله حتمی قرار دهید. اهمیت این مساله از صدور مجوزها بیشتر نباشد کمتر نیست‌.

اسماعیلی گفت: بحث مجتمع‌ها و شهرداری‌ها را دنبال می‌کنیم. روند فرآیند هشدار ما باید در لحظه باشد تا به گوشی همراه مسئول به هنگام تخلف پیامک شود. کار فرهنگی سخت و زمان‌بر است.

وزیر ارشاد ادامه داد: همه ملزم هستند این کار را انجام دهند. به پشتوانه علمی و تلاش آقای حداد عادل این مسیر را ادامه خواهیم داد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود  درباره تخلف از قانون در موضوع پاسداشت زبان فارسی، افزود: متاسفانه گاهی اوقات قانون را به مسأله‌ای اخلاقی تقلیل می‌دهیم و صد تاسف در حوزه قوانین زبان فارسی به این مسأله مبتلا شدیم.

اسماعیلی ادامه داد: قانون، قانون است و به عنوان مسئول موظف هستیم اجرای قانون را دنبال کنیم. در جلسه گزارشی دادند مبنی بر اینکه فلان مجتمع ها اعلام کردند اسامی بیگانه را تغییر نمی دهند و به قانون احترام نمی گذارند. همانطور که دربرابر تخلف از ارزش ها و هنجارها کوتاه نمی‌آییم، تخلف از زبان فارسی که در چند ماه اخیر مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفت و قانون هم دارد نیز کوتاه نخواهیم آمد.

وزیر ارشاد تاکید کرد: به دبیرخانه تکلیف کردم اقدامات قضایی در مورد مجموعه‌هایی که چنین سرکشی‌ای را انجام می‌دهند در دستور کار قرار دهند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان