هریس: حمله اسرائیل به رفح فاجعه‌بار بود / بایدن مسئول است

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، حملات هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان در رفح که منجر به شهادت ۴۵ فلسطینی شد را "فاجعه‌بار" خواند و واشنگتن را به طور خاص مسئول این جنایت دانست.

 معاون رئیس جمهور آمریکا به حملات آمریکا به اردوگاه آوارگان در رفح که به شهادت 45 فلسطینی انجامید، واکنش نشان داد.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: کلمه فاجعه بار کمترین چیزی است که در توصیف حملات هوایی اسراییل میتوان گفت که منجر به آتش سوزی در اردوگاهی در شهر رفح در غزه شد.

ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دستکم 41 فلسطینی، از جمله زنان و کودکان را شهید و دهها نفر دیگر را زخمی کرد.

جنبش های حماس و جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ هایی جداگانه، به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جو بایدن رئیس جمهوری این کشور را به طور ویژه، مسئول این جنایت اعلام کردند.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با 13 رای موافق و 2 رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین المللی همراه شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان