علی باقری : تبادل پیام با آمریکا قطع نشده ؛ الان هم جاری است / در رابطه با جنایت اسرائیل به رفح به چند کشور سفر خواهم کرد

علی باقری در مورد مذاکرات هسته ای گفت: تبادل پیام با آمریکا قطع نشده است و الان هم جاری است.

سرپرست وزارت خارجه گفت: فعالیت های هسته‌ای در چارچوب تدابیر نظام زیر نظر شورای عالی امنیت ملی ادامه دارد.
 
به گزارش ایرنا، علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه امروز- چهارشنبه 9 خرداد- در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد آخرین توصیه ابراهیم رئیسی گفت: تاکید ایشان برای به طور جدی بر فعال بودن عرصه سیاست خارجی با محوریت سیاست همسایگی و تعامل با همسایگان بود.
 
وی در مورد وضعیت فعالیت‌های هسته ای گفت: فعالیت های هسته‌ای در چارچوب تدابیر نظام زیر نظر شورای عالی امنیت ملی ادامه دارد.
 
سرپرست در پاسخ به  سوالی در مورد سفر «بن سلمان» ولیعهد عربستان به ایران گفت: این بحث قبلا  هم مطرح شده  بود و دعوت متقابل دو طرف از یکدیگر است  و در مورد تبادل زمان سفر  هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.  
 
باقری کنی در مورد حضور مقامات دو کشور تونس و مصر در مراسم تشییع شهدای خدمت نیز، گفت: دو کشوری که رابطه سیاسی با ایران ندارند در سطح عالی وزیر خارجه برای بزرگداشت شهدای خدمت شرکت کردند. این موفقیت و پویایی سیاست دولتِ رئیسی را می‌رساند. در شرایطی که هنوز رابطه سیاسی ایجاد نشده این دو مقام عالی به تهران سفر کردند.
 
وی تصریح کرد:  رئیس‌جمهور تونس که تا کنون به ایران سفر نکرده بود، در مراسم تشییع شهدا شرکت کرد، برخی محافل خارجی بر روی این نکته تاکید کردند که  زیر ساخت این سفر علاوه بر تکریم مقام  شهدا، تاکید نگاه بر سیاست  ایران در نگاه به  شرق و شمال افریقا از جمله تونس بوده است.
 
سرپرست وزارت خارجه با اشاره به عضویت ایران در بریکس و سازمان همکاری های شانگهای هم بیان کرد: تمایل و رویکرد کشورها نسبت به ایران نشان دهنده اهمیت جایگاه سیاست خارجی ایران در عرصه بین المللی است.
 
باقری همچنین در پاسخ به سوالی در مورد جنایات صهیونیست‌ها در رفح گفت: هفته آینده در این رابطه به چند کشور منطقه سفر می‌کنم.
 
 باقری در مورد مذاکرات  هسته ای هم گفت: تبادل پیام [با آمریکا] قطع نشده است و الان هم جاری است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان