ارسال بالن زباله از طرف کره شمالی برای جنوبی (+عکس)

مقامات کره جنوبی به اهالی مناطق مرزی هشدار دادند در فضای آزاد، خارج نشوند و اشیای ناشناس را لمس نکنند.

کره شمالی بالن هایی پراز آشغال و چیزهای کثیف به سمت کره جنوبی فرستاد. این بالن ها در مناطق مرزی کره جنوبی، دیده شده اند.

به گزارش عصرایران، رسانه های کره جنوبی این خبر را منتشر کرده اند. قبلا گروه هایی در مرز کره جنوبی، بالن هایی حاوی جزوه ها و مطالبی علیه  رهبر و دولت کره شمالی، به سمت این کشور فرستاده بودند که با خشم مقامات شمالی روبه رو شد.
 
به دنبال ارسال بالن ها از سمت کره شمالی به سمت همسایه جنوبی، مقامات کره جنوبی به اهالی مناطق مرزی هشدار دادند در فضای آزاد، خارج نشوند و اشیای ناشناس را لمس نکنند.

دو کشور کره شمالی و جنوبی یکدیگر را به رسمیت نمی شناسند. آنها در وضعیت آتش بس و نه جنگ نه صلح هستند. دو کشور در گذشته بارها برای نابودی یکدیگر و تصرف کامل خاک یکدیگر باهم جنگ داشتند. هم اکنون نیز کره شمالی و کره شمالی، هر یک مدعی حاکمیت بر کل خاک شبه جزیره کره هستند.
کره شمالی بارها تهدید کرده با حمله نظامی به همسایه جنوبی، به حیات این کشور پایان خواهد داد.

آمریکا و کشورهای غربی از کره جنوبی و چین و روسیه از کره شمالی حمایت می کنند.

بالن های ارسالی کره شمالی برای کره جنوبی

پرتاب بالن هایی پر از آشغال از سمت کره شمالی برای همسایه جنوبی

کره شمالی حدود 150 بالن مملو از زباله و خاک و چیزهای کثیف را به سمت همسایه خود کره جنوبی پرتاب کرد.
ارتش کره جنوبی همچنین روز چهارشنبه به مردم هشدار داد پس از سقوط به بادکنک‌های سفید و کیسه‌های پلاستیکی متصل به آن‌ها دست نزنند زیرا حاوی "ضایعات کثیف و زباله" هستند.

این بالن ها در 8 استان از 9 استان کره جنوبی پیدا شده اند. مقامات در حال تجزیه و تحلیل آنها هستند تا محتویات و میزان خطر آنها را مشخص کنند.
کره شمالی و کره جنوبی از زمان جنگ کره در دهه 1950 از ارسال بالن در کمپین های تبلیغاتی علیه یکدیگر استفاده می کنند و اعلامیه هایی را برای طرف مقابل ارسال می کنند.

ارتش کره جنوبی قبلا گفته بود در حال بررسی این موضوع است که آیا اعلامیه های تبلیغاتی کره شمالی روی بالن ها وجود دارد یا خیر.
این اتفاق  چند روز پس از آن رخ می دهد که کره شمالی اعلام کرد به "پرتاب مکرر اعلامیه های تبلیغاتی و سایر زباله ها" در مناطق مرزی توسط فعالان جنوبی پاسخ خواهد داد.

قبل از این هم فعالان در کره جنوبی، بالن هایی را به همراه پیام های تبلیغاتی به سمت آسمان کره شمالی فرستاده بودند.

زباله و چیزهای کثیف موجود در بسته های متصل به بالن های کره شمالی ارسالی برای همسایه جنوبی

پرتاب بالن هایی پر از آشغال از سمت کره شمالی برای همسایه جنوبی

"کیم کانگ ایل" معاون وزیر دفاع کره شمالی در بیانیه‌ای گفت: انبوهی از زباله و کثیفی به زودی در سراسر مرزها و مناطق داخلی جمهوری کره (کره جنوبی)‌‌ پخش می‌شود و شما میزان تلاش لازم برای حذف آن‌ها را از نزدیک احساس خواهید کرد. 

"جمهوری کره" نام رسمی "کره جنوبی" و اسم رسمی کره شمالی هم "جمهوری دموکراتیک خلق کره " (DPRK) است.

اواخر روز سه‌شنبه، ساکنان شمال سئول (پایتخت کره جنوبی) و دیگر مناطق مرزی پیامک هایی از سوی سازمان های مسوول دریافت کردند که از آنها خواسته شده بود "از هر گونه فعالیت خارج از خانه خودداری کنند."

پرتاب بالن هایی پر از آشغال از سمت کره شمالی برای همسایه جنوبی

مقامات جنوب همچنین از آنها خواسته اند تا هرگونه "شیء ناشناس" را به نزدیکترین پایگاه نظامی یا ایستگاه پلیس گزارش دهند.

عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می دهد کیسه‌هایی که به بادکنک‌های سفید شفاف بسته شده‌اند در آن‌ها دستمال توالت، چیزی شبیه خاک رس تیره رنگ و باتری‌ وجود دارد.
مقامات کره جنوبی گفتند این کیسه ها "حاوی آشغال و زباله های کثیف" اند و توسط مقامات مربوطه در حال تجزیه و تحلیل هستند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد: «برخی از بالن های در حال سقوط به دلیل رنگ و بوی تیره، مدفوع حمل می کردند.

ارتش کره جنوبی این اقدام را محکوم کرد و آن را "نقض آشکار قوانین بین المللی" خواند.

پرتاب بالن هایی پر از آشغال از سمت کره شمالی برای همسایه جنوبی

ارتش کره جنوبی گفت: "این به طور جدی امنیت مردم ما را تهدید می کند. کره شمالی مسئولیت کامل آنچه را که در اثر بالن ها اتفاق می افتد بر عهده دارد. ما به شدت به کره شمالی هشدار می دهیم و باید فورا این اقدام ظالمانه و غیرانسانی را متوقف کند."

فعالان کره جنوبی در حال انجام تبلیغات علیه حکومت کره شمالی هستند. آنها بالن هایی را به سمت خاک کره شمالی پرتاب می کنند که حاوی پول نقد، اعلامیه های تبلیغاتی علیه حکومت کره شمالی و حتی شکلات پای هستند. شکلات پای یک میان وعده کره جنوبی است که در کره شمالی ممنوع است.

در اوایل این ماه، یک گروه فعال مستقر در کره جنوبی ادعا کرد که 20 بالن را به آن سوی مرز ارسال کرده است که حاوی اعلامیه های ضد پیونگ یانگ و USB های کامپیوتری حاوی موسیقی و نماهنگ های کی پاپ است.

کره شمالی قبلا هم بالن هایی را به سمت جنوب پرتاب کرده بود. در یکی از این پرتاب ها در سال 2016، بالن ها حاوی کاغذ توالت، ته سیگار و زباله بودند و پلیس سئول آنها را به عنوان "مواد بیوشیمیایی خطرناک" توصیف کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان