اشتوسبان ؛ شیب دار ترین قطار کابلی جهان در منظره ای بهشتی (+فیلم و عکس)

قطار کابلی اشتوسبان یکی از جاذبه های مدرن سوئیس محسوب می شود و عنوان شیب دار ترین قطار کابلی جهان را به خود اختصاص داده است.

عصر ایران - سوئیس سرزمین شگفتی های بی پایان کوهستانی و البته از نوع گران قیمت آنهاست. جاذبه های بسیار زیادی در این کشور وجود دارند. سوئیس خانه برخی از مسحور کننده ترین کوه های اروپا و مشهورترین پیست های اسکی است.

اشتوسبان؛ شیب دارترین قطار کابلی جهان

قطار کابلی اشتوسبان (the Stoosbahn) به نام اشویتس-اشتوس (the Schwyz-Stoos) نیز شناخته می شود. این یکی از جاذبه های مدرن سوئیس است که عنوان شیب دارترین قطار کابلی جهان را به خود اختصاص داده است. مسیر ریلی این قطار دارای بیشینه شیب 110 درصد (47.7 درجه) است.

اشتوسبان در کانتون اشویتس، سوئیس قرار دارد و Hintere Schlattli را به دهکده و استراحتگاه کوهستانی اشتوس متصل می کند. طول این خط تنها 1.7 کیلومتر است، اما در این فاصله حدود 774 متر بالا می رود.

قطار کابلی سوئیس

یکی از جذاب ترین جنبه های اشتوسبان کابین های آن است. این کابین ها برای غلبه بر مسیر شیب دار به گونه ای طراحی شده تا قابلیت چرخش داشته باشند. کابین های کروی شکل اشتوسبان می توانند به خوبی خود را با شیب مسیر سازگار کنند. این در شرایطی است که مسافران چیزی از چرخش کابین احساس نمی کنند.

این قطار ریلی از سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرده و جایگزین قطار ریلی قدیمی اشویتس-اشتوس شده است. قطار قدیمی در مسیر دیگری حرکت می کرد و از سال 1933 فعال بود.

قطار کابلی سوئیس

اشتوس دهکده ای کوهستانی و بدون خودرو است، از این رو، مکانی ایده آل برای کسب آرامش و استراحت محسوب می شود. این دهکده با چشم اندازهای دیدنی می تواند بازدیدکنندگان را چه در تابستان و چه زمستان مجذوب خود کند. این دهکده در ارتفاع حدود 1300 متری قرار دارد و حدود 100 نفر جمعیت دارد.

سفر از اشویتس به اشتوس از طریق شیبدارترین قطار کابلی جهان چیزی بین چهار تا هفت دقیقه طول می کشد. در طول مسیر قطار از دو پل و سه تونل عبور می کند.

قطار کابلی سوئیس

قطار کابلی سوئیس

قطار کابلی سوئیس

قطار کابلی سوئیس

قطار کابلی سوئیس

قطار کابلی سوئیس

قطار کابلی سوئیس

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان