اردوغان: نتانیاهو یک روان پریش خون آشام است

اردوغان در ادامه گفت:" جهان در حال تماشای وحشی‌گری یک بیمار، یک دیوانه، یک روان پریش و خون آشام خونخوار به نام نتانیاهو در پخش زنده است."

"رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه در سخنان روز چهارشنبه (امروز) خود در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را یک "روان پریش دیوانه خون آشام" دانست که از خون انسان ها تغذیه می کند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان با بیان اینکه نسل کشی اسرائیل در غزه با حملات به منطقه رفح که میلیون ها غیرنظامی در آن پناه گرفتند، وارد مرحله بسیار خونین تری شد، خاطرنشان کرد: حداقل 45 فلسطینی بی گناه در حمله به چادرهای غیرنظامیان در غزه به شهادت رسیدند. 

اردوغان با بیان اینکه صحنه های این حمله به گونه ای است که انسان طاقت دیدن این تصاویر را ندارد، گفت: پدری پیکر بی سر نوزاد چند ماهه خود را ناامیدانه به وجدان جهانیان و بشریت نشان داد، البته اگر هنوز وجدانی مانده باشد.

وی در ادامه گفت:" جهان در حال تماشای وحشی‌گری یک بیمار، یک دیوانه، یک روان پریش و خون آشام خونخوار به نام نتانیاهو در پخش زنده است."

در این هنگام شماری از نمایندگان حزب عدالت و توسعه شعار مرگ بر اسرائیل سردادند.

اردوغان: نتانیاهو یک روان پریش خون آشام است

رییس جمهوری ترکیه همچنین ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی را هم مسئول این جنایت های اسرائیل خواند و در عین حال از سازمان همکاری اسلامی به دلیل ناکامی در اقدام مشترک علیه اسرائیل انتقاد کرد.

او گفت:" ای ایالات متحده آمریکا، این خون روی دستان شما هم هست. شما حداقل به اندازه اسرائیل مسئول این نسل کشی هستید. ای سران کشورها و دولت های اروپا، شما هم شریک نسل کشی اسرائیل، این بربریت، این اقدام خون آشام اسرائیل هستید، زیرا سکوت کردید."

رییس جمهوری ترکیه در ادامه افزود: من باید چند کلمه به جهان اسلام بگویم، منتظر چه چیزی برای تصمیم گیری مشترک هستید؟ خداوند همه ما را در این مورد بازخواست خواهد کرد. هیچ کشوری امن نیست مگر اینکه اسرائیل تحت کنترل قوانین بین‌المللی باشد و خود را ملزم به قوانین بین‌المللی ببیند. این امر شامل ترکیه نیز می شود."

اردوغان روز گذشته نیز در واکنش به جنایت اسرائیل در بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: "تا زمانی که بنیامین نتانیاهو و شبکه قتل او نتوانند مقاومت قهرمانانه مردم فلسطین را شکست دهند، تلاش می‌کنند با ریختن خون‌های بیشتر عمر سیاسی خود را طولانی کنند، اما نتانیاهو به زودی خواهد دید که این کار فایده ای ندارد. نتانیاهو هم به عاقبت هیتلر و دیگر فراعنه‌ای که در تاریخ از آنها تقلید می‌کند، گرفتار خواهد شد."

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان