رای بزرگترین پرونده تاریخ پتروشیمی صادر شد

هاشم نجفی پتروشیمی مهر را به سود بازنشستگان مصادره خواهد کرد؟/ محکومیت ۸۷۲ میلیون دلار پتروشیمی مهر

ماجرای طلب پتروشیمی جم از فروش خوراک به پتروشیمی مهر آغاز می‌شود. پتروشیمی مهر در چند سال اخیر بخش بزرگی از بدهی خود به جم را پرداخت نکرده است.

با تایید رای داوری، پتروشیمی مهر به پرداخت حداقل 872 میلیون دلار بابت فروش اتیلن به پتروشیمی جم محکوم شد.

به گزارش انرژی پرس، ماجرای طلب پتروشیمی جم از فروش خوراک به پتروشیمی مهر آغاز می‌شود. پتروشیمی مهر در چند سال اخیر بخش بزرگی از بدهی خود به جم را پرداخت نکرده است.

سال 99 این طلب رسانه‌ای شد و علیه پتروشیمی مهر نیز پرونده شکایتی مطرح شد. در این سال‌ها کشمکش‌های بسیاری رخ داده و هرزگاهی اخباری درباره‌ی صدور رای داوری یا ابطال آن منتشر شده است. در آخرین رای پرداخت 872 میلیون دلار (42 هزار میلیارد تومان) از سوی پتروشیمی مهر به جم صادر شد.

پس از روی کار آمدن محمدهاشم نجفی در پتروشیمی جم، این پرونده به پله آخر رسید و سرانجام پس از سال‌ها کشمکش حقوقی، رای نهایی آن صادر شد.

در خصوص دعوای شرکت پتروشیمی جم با پتروشیمی مهر با موضوع ابطال رای دادگاه تجدید نظر و ابطال رای داوری به ارزش 872 میلیون دلار پس از پیگیری های متعدد حقوقی توسط مدیران جم، اعمال ماده 477 توسط رییس قوه قضاییه، رای دادگاه تجدید نظر مبنی بر ابطال رای داوری توسط قضات دیوان عالی کشور ابطال و باردیگر ضمن تایید رای داوری، پتروشیمی مهر به پرداخت حداقل 872 میلیون دلار بابت فروش اتیلن به پتروشیمی جم محکوم شد . از این پرونده به عنوان بزرگترین پرونده تاریخ صنعت پتروشیمی نام برده می شود.

حال دید باید مهدی مسکنی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و نجفی، مدیرعامل جم، آیا پتروشیمی مهر را به نفع بازنشستگان مصادره می‌کنند یا برنامه دیگری برای وصول مطالبات جم درنظر دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان