قاچاق میلیاردی طلا به امارات

سوئیسید گفت که امارات مقصد اصلی طلای قاچاق آفریقا بوده و ۴۰۵ تن طلا در سال ۲۰۲۲ به دست آورده است. این سازمان گفت که در دهه گذشته، امارات متحده عربی بیش از ۲۵۰۰ تن طلای قاچاق را با ارزش کل بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار پذیرفته است.

بر اساس گزارشی، قاچاق طلا به خارج از آفریقا و عمدتاً به امارات متحده عربی، در دهه گذشته افزایش یافته است و هر ساله صدها تن طلا به ارزش 10‌ها میلیارد دلار به طور غیرقانونی از این قاره خارج می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، تجزیه وتحلیل سوئیسید، سازمانی متمرکز بر کمک‌های توسعه و حمایت، نشان داد که در سال 2022 در مجموع 435 تن طلا که عمدتا توسط معدنچیان کوچک استخراج شده و ارزش آن بیش از 30 میلیارد دلار است، به خارج از آفریقا قاچاق شده است.
 
سوئیسید گفت که امارات مقصد اصلی طلای قاچاق آفریقا بوده و 405 تن طلا در سال 2022 به دست آورده است. این سازمان گفت که در دهه گذشته، امارات‌متحده عربی بیش از 2500 تن طلای قاچاق را با ارزش کل بیش از 115 میلیارد دلار پذیرفته است.
 
یک مقام امارات‌متحده عربی در پاسخ به سوالی درباره این یافته‌ها گفت که این کشور گام‌های مهمی برای رفع نگرانی‌ها در مورد قاچاق طلا برداشته و مقررات جدیدی را در مورد طلا و سایر فلزات گرانبها به اجرا گذاشته است.
 
تحقیقات رویترز در سال 2019 نشان داد که سالانه میلیاردها دلار طلا از آفریقا از طریق امارات به خارج قاچاق می‌شود، که دروازه‌ای به بازارهای اروپا، ایالات‌متحده و فراتر از آن بود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان