نویسنده کتاب «ایستگاه مداحی»:

مداحان در شکل و محتوا دستاوردهای عزاداری سنتی را حفظ کنند

گروه حوزه‌های علمیه: حجت‌الاسلام رجبی یکی از برنامه‌های دشمنان را انحراف در عزاداری برشمرد و عنوان کرد: مداحان در شکل و محتوا دستاوردهای گذشته و عزاداری سنتی را حفظ کنند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، کتاب «ایستگاه مداحی» به همت حجت‌الاسلام حمید رضا رجبی یکی از طلاب حوزه علمیه اصفهان منتشر شد.



بنا بر این گزارش، این کتاب در 256 صفحه و با شمارگان هزار نسخه به مهمترین مباحث مورد نیاز مداحی پرداخته است.



این کتاب در هشت فصل سخنی در رابطه با امامت، آداب مداحی و داستان‌هایی در این رابطه، رابطه مداحی با نظام اسلامی، آموزش مهارت‌های صدا سازی، آموزش سینه‌زنی، آموزش مرثیه و روضه خوانی، آموزش دعاخوانی و آموزش شعر منتشر شده است.



حمید رضا رجبی نویسنده این کتاب در گفت‌و‌گو با ایکناٰ گفت: ائمه اطهار (ع) همواره تاکیدات ویژه‌ای در خصوص عزاداری داشته‌اند و امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر جایگاه مداحی و لزوم جلوگیری از انحراف در آن تاکید دارند.



وی تصریح کرد: مداحی و مداحان نقش موثری در جلوگیری از این انحراف برعهده دارند و می‌توانند با سوق دادن مخاطبان خود به سمت مسیر اصلی اهل البیت (ع) آنها را با اهداف آنها و به ویژه اهداف قیام عاشورا و کربلا آشنا کنند.



نویسنده کتاب ایستگاه مداحی گفت: امروز دشمن تلاش می‌کند به طرق مختلف برنامه‌های دینی را به سمت انحراف سوق دهد، لذا ضروری است که مداحان در شکل و محتوا دستاوردهای گذشته و عزاداری سنتی را حفظ کنند.



وی اظهار کرد: در همین راستا کتاب ایستگاه مداحی را در دستور کار خود قرار دادم و تلاش کردم در این مسیر حداقل آموزش‌های لازم برای یک مداح را به رشته تحریر درآورم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان