کره شمالی دست‌کم ۱۰ موشک بالستیک آزمایش کرد

آزمایش‌های موشکی تازه کره شمالی تنها دو روز پس از تلاش نافرجام این کشور برای پرتاب یک ماهواره انجام می‌گیرد که قرار بود برای  مقاصد نظامی از آن استفاده شود./عکس: گزارش آزمایش موشک بالستیک کره شمالی در تلویزیون کره جنوبی

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی دست کم ده موشک بالستیک به سمت ژاپن شلیک کرده است. کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده آمریکا این اقدام را محکوم کردند.
 
به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله؛ طبق اعلام کره جنوبی، کره شمالی حدود ده موشک بالستیک به سمت ژاپن و دریای آزاد شلیک کرده است.
 
ستاد فرماندهی کل ارتش کره جنوبی 30 مه (10 خرداد) همچنین اعلام کرده که این موشک‌ها احتمال بالستیک بوده و بردی کوتاه داشته‌اند. موشک‌های بالستیک بر حسب نوع می‌توانند کلاهک‌های هسته‌ای حمل کنند.
 
آنگونه که ارتش کره جنوبی گزارش داده، این موشک‌ها از منطقه پیرامون پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی شلیک شده و پس از طی کردن مسیری به طول 350 کیلومتر درون آب‌های دریای میان کره جنوبی و ژاپن فرو رفته‌اند.
 
همچنین اعلام شد که کارشناسان ایالات متحده و ژاپن سرگرم بررسی و ارزیابی دیگر داده‌های مربوط به این مورد هستند.
 
کره شمالی به خاطر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود با تحریم‌های شدید بین‌المللی روبروست. افزون بر آن، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل این کشور را از انجام آزمایش‌های موشک‌های بالستیک با هرگونه بردی منع کرده است. این ممنوعیت‌ها پرتاب ماهواره را نیز شامل می‌شود.
 
کره شمالی اما در طی سال‌های گذشته همواره این قطعنامه‌ها را با انجام آزمایش‌های مختلف نقض کرده است.
 
آزمایش‌های موشکی تازه کره شمالی تنها دو روز پس از تلاش نافرجام این کشور برای پرتاب یک ماهواره انجام می‌گیرد که قرار بود برای  مقاصد نظامی از آن استفاده شود.
 
کره شمالی روز دوشنبه 27 ماه مه (8 خرداد) اعلام کرد که در تلاش برای پرتاب دومین ماهواره جاسوسی نظامی به فضا شکست خورده است.  به گزارش "یونهاپ"، راکت حامل این ماهواره در هوا منفجر شد.
 
نخستین‌ ارزیابی‌ها نقص موتور را دلیل این انفجار دانسته‌اند. بنا به اعلام ستاد کل ارتش کره جنوبی چهار دقیقه بعد از پرتاب موشک حامل ماهواره، "تکه‌های متعددی از زباله" در دریا مشاهده شد.
 
این کشور نوامبر سال 2023 و پس از دو تلاش نافرجام یک موشک حامل ماهواره شناسایی "مالی‌گیونگ -1" را از استان فیونگان به فضا پرتاب کرد. این موشک با موفقیت مسیر مورد نظر را طی کرده و ماهواره جاسوسی را "دقیقا" در مدار خود قرار داد.
 
کره شمالی در آن زمان اعلام کرد که این ماهواره تصاویری را از مکان‌های مهمی در ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی از جمله کاخ سفید و پنتاگون مخابره کرده است.
 
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که در نظر دارد از طریق ماهواره‌های جاسوسی، یک شبکه نظارتی جهانی ایجاد کند، از پرتاب ماهواره‌های دیگر برای جاسوسی نظامی خبر داده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان