چراغ سبز برای بازگشایی رفح؛ مصر و اسرائیل توافق کردند، اما اختلافات باقی است

شبکه دولتی کان در اسرائیل از توافق اولیه میان این رژیم و مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح جهت ورود کمک‌های بشردوستانه خبر داد.

منابع رسانه‌ای اسرائیل می‌گویند که مصر و اسرائیل بر سر بازگشایی گذرگاه رفح به توافق رسیده‌اند؛ اما همچنان بر سر نحوه اداره آن اختلاف دارند.

به گزارش فارس، شبکه دولتی کان در اسرائیل از توافق اولیه میان این رژیم و مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح جهت ورود کمک‌های بشردوستانه خبر داد.

طبق این گزارش، این توافق در پی فشارهای آمریکا حاصل شده است؛ اما همچنان قاهره و تل آویو بر سر اینکه کدام طرف مسئولیت اداره گذرگاه را به دست بگیرند، اختلاف دارند.

شبکه کان در ادامه مدعی شد که مقامات اسرائیل قصد دارند اداره گذرگاه را به طرف فلسطینی بسپارند، چرا که هیچ کشوری حاضر به مشارکت در این امر نشده است.

ارتش اسرائیل در تاریخ 18 اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کنترل گذرگاه مرزی رفح در جنوب نوار غزه را از سمت شرقی این منطقه در دست گرفته‌ است.

از آن زمان ورود کمک‌ها به غزه از طریق این گذرگاه متوقف شده است؛ گذرگاهی که بار اصلی ورود کمک‌های جهانی به غزه را به دوش می‌کشید و اکنون نوار غزه به شدت با کمبود آب و مواد غذایی و سوخت مواجه شده است.

از سوی دیگر «طاهر النونو» مشاور رسانه ای اسماعیل هنیه به شبکه الجزیره گفت که حماس تنها در صورت توقف جنگ، حاضر به شرکت در مذاکرات است.

او تأکید کرد: «هرگز بخشی از سیاست مذاکره در سایه قتل و کشتار و گرسنگی دادن و نسل کشی ملت خود نخواهیم بود».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان