وزارت بهداشت : اقداماتی برای ادغام طب سنتی و طب مدرن صورت گرفته

به گفته مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت ، هم اکنون متخصصین طب سنتی در ۵۰ بیمارستان و درمانگاه کشور در حال ارائه خدمت هستند و در تعداد محدودی از بیمارستان‌ها در کنار پزشکان طب رایج، مشاوره می‌دهند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: برای ادغام طب سنتی و طب مدرن در نظام سلامت اقداماتی در سه سطح صورت گرفته است.
 
به گزارش صداوسیما، حسینی یکتا در اولین کنگره ملی طب ایرانی گفت: در سطح یک در همه دانشگاه های علوم پزشکی آموزه های طب ایرانی بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی آموزش داده شد.
 
وی افزود: همه افراد جامعه با مراجعه به هریک از مراکز جامع سلامت می‌توانند شناسنامه سبک زندگی خود را تهیه و آموزش‌های مورد نیاز را دریافت کنند.
 
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: در حوزه خدمات سرپایی و بستری مهمترین مسئله برای کاهش پرداخت از جیب مردم بیمه است، امسال سه خدمت طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار گرفت.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر سازمان غذا و دارو حدود 2 هزار مجوز فراورده سنتی و 5 هزار مجوز فراورده طبیعی داده است که از این تعداد 56 قلم تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارد.
 
حسینی یکتا ادامه داد: لیستی از دارو‌های گیاهی توسط سازمان غذا و دار به شورای عالی بیمه ارسال شده که با تکمیل مستنداتی درمورد هزینه اثربخشی آنها به این تعداد اضافه خواهند شد.
 
وی افزود: لیست 10 قلم از دارو‌های گیاهی پرمصرف که تحت پوشش بیمه هستند به دانشگاه‌ها ابلاغ شده تا با توجه به بیماری‌های شایعی که وجود دارد در خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت مورد استفاده قرار بگیرد.
 
به گفته مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، هم اکنون متخصصین طب ایرانی در 50 بیمارستان و درمانگاه کشور در حال ارائه خدمت هستند و در تعداد محدودی از بیمارستان‌ها در کنار پزشکان طب رایج، مشاوره می‌دهند.
 
وی اظهار کرد: در خصوص بستری در حوزه طب ایرانی برخی آیین نامه‌ها در دست تدوین است، اما هنوز شرایط ارائه خدمت مهیا نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان