نتیجه توسعه مداوم کابین ایرباس به منظور افزایش جذابیت آن برای مسافران (+عکس)

ویژگی های جدید کابین هواپیمای ای۳۳۰نئو تجربه کلی مسافران را ارتقا می دهد، همچنین موجب هماهنگی و هم افزایی با مدل بزرگتر ای۳۵۰ می شود.

عصر ایران - به عنوان بخشی از توسعه مداوم هواپیمای ای330نئو (A330neo) به منظور افزایش ارزش و جذابیت آن برای مسافران در آینده، شرکت ایرباس ویژگی های جدید کابین این هواپیما را طی نمایشگاه طراحی داخلی هواپیما 2024 (Aircraft Interiors expo) معرفی کرد.

ویژگی های جدید کابین هواپیمای ایرباس ای330نئو

ایرباس برای اولین بار در نمایشگاه طراحی داخلی هواپیما یک نمونه ویژه اندازه کامل ای330نئو را برای نمایش ویژگی های جدید کابین این هواپیما ارائه کرد. از جمله این ویژگی ها می توان به چراغ قهرمان (Hero Light) و پنل خوش آمد (Welcome Panel)، پوشش جدید برای دیوارهای کناری داخلی، پنل های فریم درب و سقف، و همچنین پنجره هایی با قابلیت تنظیم نور الکتریکی اشاره کرد. ویژگی های جدید از 2027/2028 برای مشتریان در دسترس خواهند بود.

ویژگی های جدید کابین هواپیمای ای330نئو تجربه کلی مسافران را ارتقا می دهد، همچنین موجب هماهنگی و هم افزایی با مدل بزرگتر ای350 می شود. افزون بر این، ترکیب این عناصر به کاهش وزن تقریبا 100 کیلوگرمی در هواپیما کمک می کند.

پنل خوش آمد جدید و چراغ قهرمان قابل تنظیم در کلاس بیزینس

ویژگی های جدید کابین هواپیمای ایرباس ای330نئو

نورپردازی سقفی ارتقا یافته به نام پنل خوش آمد دارای الگوی شابلون Airspace است و به صورت استاندارد در تمام هواپیماهای ای330نئو که از سه ماهه اول سال 2026 تحویل داده می شوند، وجود خواهد داشت. افزون بر این، ایرباس امکان سفارشی سازی آن را برای خطوط هوایی به عنوان یک آپشن ارائه خواهد کرد.

در همین حال، چراغ قهرمان جدید به عنوان یک گزینه ممتاز برای ای330نئو در سال 2027 ارائه خواهد شد. این فرصتی کلیدی برای تمایز یک شرکت هواپیمایی با قابلیت سفارشی سازی با 16 میلیون رنگ و الگویی منحصر به فرد خواهد بود.

به طور کلی، این عناصر طراحی دیداری قابل سفارشی سازی اولین نمونه از نوع خود در یک هواپیمای پهن پیکر هستند.

عناصر پوشش جدید برای دیوارهای کناری، پنل سقف و فریم درب

ویژگی های جدید کابین هواپیمای ایرباس ای330نئو

دیوار کناری جدید دارای زبان طراحی مطابق با کابین هواپیماهای خانواده ای350 و ای320 خواهد بود. مسافران همچنین از راحتی بیشتری بهره مند خواهند شد زیرا دیوارهای کناری جدید 5 میلیمتر فاصله شانه اضافه از هر صندلی کنار پنجره و همچنین 50 میلیمتر فضای پای بیشتر به لطف بازطراحی پنل دادو در سطح کف ارائه می کنند. طبق برآوردهای ایرباس، دیوار کناری و پنل های دادو به طور کلی در کاهش 85 کیلوگرمی وزن هواپیما نقش خواهند داشت.

در همین حال، پنل های سقف جدید نیز سبک تر از طراحی پیشین هستند که به 10 کیلوگرم کاهش وزن در کل کابین کمک می کند.

سقف و دیوار کناری به روز شده ظاهر جذاب تر و یکپارچه تری نسبت به طراحی پیشین ارائه می کند و همچنین برای بازطراحی هواپیماهای در حال خدمت ای330 نیز قابل استفاده هستند.

پوشش فریم درب جدید نیز برای ای330نئو معرفی شده است. طراحی آن با کاهش تعداد قطعات، نصب و تعویضش را تسهیل می کند و در عین حال به کاهش وزن 5 کیلوگرم دیگر کمک می کند. پوشش فریم جدید همچنین ظاهر زیباتری به اطراف درب می بخشد.

پنجره با قابیت تنظیم نور الکتریکی

ویژگی های جدید کابین هواپیمای ایرباس ای330نئو

گزینه دیگر برای کابین ای330نئو که در حال حاضر در ای350 ارائه می شود، پنجره هایی با قابلیت تنظیم نور الکتریکی (Electro-dimmable windows) یا به اختصار EDW است. این جدیدترین نسل از EDW هستند، به سرعت تیره می شوند و به طور موثر بیش از 99.999 درصد نور مرئی و همچنین انرژی فروسرخ خورشید را مسدود کنند. نصب پنل دیوار کناری جدید ای330نئو امکان جایگزینی آسان یا قابلیت تعویض بین سایبان الکترو-مکانیکی و قطعات EDW را فراهم می کند.

ویژگی های جدید کابین هواپیمای ایرباس ای330نئو

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر