سپاهان در مصافی انتقامی به دنبال رکوردشکنی و کمک به ذوب‌آهن!

سپاهان در دیداری انتقامی به مصاف شمس‌آذر قزوین می‌رود. این دیدار که در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار می‌شود، از اهمیت ویژه‌ای برای هر دو تیم برخوردار است.

 تیم سپاهان امروز (شنبه) در شرایطی به مصاف شمس آذر قزوین می‌رود که نتیجه‌ این بازی جایگاه آن را تغییر نمی‌دهد ولی طلایی‌پوشان با کسب پیروزی می‌توانند شرایط را برای ذوب آهن، دیگر نماینده اصفهان در لیگ فراهم کنند تا در صورت بُرد مقابل گل‌گهر سیرجان، دست‌کم در رده ششم جدول قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال سپاهان عصر امروز از ساعت 19 در چارچوب هفته سی اُم (پایانی) رقابت‌های بیست و سومین لیگ برتر فوتبال (جام خلیج فارس) در ورزشگاه اختصاصی نقش جهان اصفهان میزبان شاگردان سعید دقیقی در تیم شمس آذر قزوین است.

طلایی پوشان اصفهانی با 16 برد، 6 تساوی و هفت باخت و با 54 امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارند و در بازی امروز به دنبال کسب دهمین پیروزی این فصل خود در یک بازی انتقامی هستند.

شاگردان سعید دقیقی در شمس آذر قزوین در دیدار رفت 2 تیم که 11 دی پارسال برگزار شد با تک گل رحمان جعفری در دقیقه 6 بازی، یکی از دلچسب‌ترین پیروزی‌های خود را بدست آوردند و با شکست طلایی پوشان اصفهان در کانون توجه فوتبال دوستان قرار گرفتند.

در آن دیدار برای نخستین بار ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان در دقیقه 85 با دریافت 2 کارت زرد از نیمکت تیمش اخراج شد که اتفاقی عجیب برای این سرمربی با تجربه محسوب می شد.

زردپوشان دیار نصف جهان خیلی زود انتقام این شکست را گرفتند و در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی با پیروزی قاطعانه سه بر صفر بر تیم شمس آذر به مرحله بعد صعود کردند.

دیدار امشب سپاهان و شمس آذر، سومین تقابل 2 تیم در فصل فوتبالی 1402-1403 است که سرنوشت رقابت آنها را مشخص خواهد کرد، از این رو پیش بینی می شود فوتبال دوستان، امشب یک بازی انتقامی جذاب از تیم‌های شهرهایی که در تاریخ خود هر 2 پایتخت دولت صفویه بودند را ببینند.

از سوی دیگر بازی امشب سپاهان برای ذوب آهن دیگر نماینده اصفهان در لیگ برتر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، سبزپوشان اصفهانی که هفته گذشته با پیروز مقابل صنعت نفت به دهمین برد فصل دست یافتند و به همراه شمس آذر قزوین تنها تیمهای 39 امتیازی شدند امشب چشم انتظار برد سپاهان، همشهری خود هستند تا در صورت برد مقابل گل گهر و توقف احتمالی ملوان، جزو پنج تیم لیگ برتر امسال باشند و یا دست‌کم بالاتر از شمس آذر قزوین در رده ششم جدول قرار گیرند.

سپاهان در مصافی انتقامی به دنبال رکوردشکنی و کمک به ذوب‌آهن!

انگیزه‌های دیگر سپاهان برای بُرد

سپاهانی‌ها 49 گل زده و 25 گل خورده را در کارنامه خود ثبت کرده اند و از این نظر تهاجمی‌ترین تیم لیگ و در آستانه ثبت رکورد تاریخی برای زردپوشان در تعداد گل های زده در طول یک فصل هستند.

بازی امشب سپاهان و شمس آذر در شرایطی برگزار می‌شود که کسب هر نتیجه‌ای، تغییری در جایگاه تیم اصفهانی ایجاد نمی‌کند ولی سپاهانی ها که از ابتدای این فصل یکی از مدعی‌های جدی قهرمانی بودند و خیلی زود از کورس قهرمانی خارج شدند، بدنبال پایانی خوش در نقش جهان هستند تا لیگ برتر بیست و سوم را با پیروزی در ورزشگاه اختصاصی خود به پایان برسانند و آماده دیدار حساس با گل‌گهر سیرجان در جام‌ حذفی شوند.

طلایی‌پوشان اصفهانی در حالی که از آخرین قهرمانی آنها در جام حذفی 11 سال می‌گذرد، امسال بیش از هر زمان دیگری نیازمند کسب جام حذفی هستند و از این رو شاگردان ژوزه مورایس برای حفظ روحیه پیش از بازی حساس با گل‌گهر سیرجان در جام‌حذفی بدنبال پیروزی در بازی امشب مقابل شمس آذر هستند و از این رو از انگیزه بالایی برخوردارند.

سپاهانی این فرصت را دارند که با پیروزی برابر گل‌گهر و سپس شکست برنده تقابل مس رفسنجان و آلومینیوم اراک، این فصل فوتبالی را با یک جام تمام کنند از این روز برای حفظ روحیه نیازمند کسب پیروزی مقابل شمس آذر هستند.

جدا از حفظ روحیه و جنگندگی تیم، طلایی‌پوشان با کسب پیروزی در بازی امشب می‌توانند شرایط را برای ذوب آهن، دیگر نماینده اصفهان در لیگ فراهم کنند تا در صورت کسب پیروزی مقابل گل‌گهر سیرجان بالاتر از شمس آذر دست‌کم در مکان ششم جدول قرار بگیرد.

در صورتی که هر 2 نماینده اصفهان امشب در هفته پایانی به پیروزی برسند و در صورت باخت ملوان، گاندوها جزو پنج تیم برتر این فصل قرار خواهند گرفت که رتبه‌ای کم سابقه برای ذوب آهن و فوتبال اصفهان در سال های اخیر است.

سپاهان در مصافی انتقامی به دنبال رکوردشکنی و کمک به ذوب‌آهن!

نیم‌نگاه شمس آذر به رتبه پنجم جدول و حفظ جایگاه ششم

در آن سوی میدان نیز تیم شمس آذر قزوین با 11 برد، 9 تساوی، 9 باخت و با احتساب سه امتیاز منفی که سازمان لیگ برای این تیم قزوینی در نظر گرفته است با 39 امتیاز در رده 6 جدول جای قرار دارد.

با توجه به فاصله کم امتیاز این تیم با تیم های ملوان 40 امتیازی، ذوب آهن و آلومینیوم 39 امتیازی و حتی گل گهر سیرجان 36 امتیازی، نماینده قزوین برای حفظ جایگاه ششم یا حتی صعود به جمع پنج تیم پایانی لیگ برتر نیازمند بُرد در بازی حساس امشب است.

سپاهان در مصافی انتقامی به دنبال رکوردشکنی و کمک به ذوب‌آهن!

امشب سپاهان در شرایطی به مصاف شمس آذر قزوین می رود که ژوره مورایس سرمربی طلایی پوشان اصفهانی رضا اسدی را به‌دلیل مصدومیت و محمد کریمی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و سرمربی سپاهان و مربی سابق رئال مادرید، اینتر و چلسی نیز این موضوع را در نشست خبری شب گذشته اعلام کرد.

امید مورایس در بازی امشب به علی‌اصغر اعرابی است که هرچند نیم فصل درخشانی را در جمع طلایی پوشان پشت سر نگذاشته ولی از انگیزه‌های خاصی برای مقابله با تیم سابق خود برخوردار است و در بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی نیز از ابتدا در ترکیب سپاهان قرار داشت، یکی از بهترین بازی‌های خود برای این تیم را انجام داد و از این رو احتمال حضور وی در بازی امشب و از ابتدا در ترکیب اصلی سپاهان زیاد است.

سپاهان در مصافی انتقامی به دنبال رکوردشکنی و کمک به ذوب‌آهن!

گفتنی است، علی‌اصغر اعرابی از خریدهای پنجره زمستانی سپاهانی است و این تیم بدلیل قوانین مربوط به سقف بودجه با جدایی احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر موافقت کرد و در مقابل عیسی عباس و علی اصغر اعرابی را جذب کرد.

به گزارش ایرنا، تیم‌های سپاهان اصفهان و شمس‌آذر قزوین عصر امروز (شنبه) از ساعت 19 در ورزشگاه نقش جهان در آخرین دیدار 2 تیم در لیگ برتر 1402-1403 به مصاف یکدیگر می روند و قضاوت این دیدار را یاسر همرنگ برعهده دارد.

سپاهان در مصافی انتقامی به دنبال رکوردشکنی و کمک به ذوب‌آهن!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان