بگو مجری مناظره‌های تلویزیونی کیست تا بگویم چه انتخاباتی در پیش روست ...

یکی از مهمترین اتفاقات در هر دوره انتخابات رئیس دولت مناظره‌های تلویزیونی است که به شکل زنده از تلویزیون پخش خواهد شد.

عصر ایران ؛ نهال موسوی - در این چند روز بازار گمانه زنی‌های انتخابات ریاست جمهوری گرم است و طبیعتا هم اتفاقات مربوط به آن هم شامل همین قاعده می‌شوند. برای مثال یکی از مهمترین اتفاقات در هر دوره انتخابات رئیس دولت مناظره‌های تلویزیونی است که به شکل زنده از تلویزیون پخش خواهد شد.

هم اکنون درباره شکل برگزاری و اینکه چه کسی مجری آن خواهد بود بحث داغی به راه افتاده است. مجری مناظره‌های انتخاباتی سال‌های 1400، 1396 و 1392 مرتضی حیدری بود که از شبکه یک سیما پخش می‌شد.

فرهیختگان نوشت: شب گذشته پیمان جبلی رئیس رسانه ملی اعلام کرد قرار است مناظره‌های کاندیداهای انتخاباتی از تلویزیون پخش شود. در میان این حدس و گمان‌ها اسامی آشنایی چون مرتضی حیدری مجری که اجرای مناظره‌های انتخاباتی پیشین ریاست جمهوری را به عهده داشته، محمدجعفر خسروی مجری قدیمی تلویزیون، کامران نجف‌زاده خبرنگار قدیمی و مجری این روزهای برنامه «برمودا»، المیرا شریفی‌مقدم مجری و گوینده تلویزیون و مهدی مهدی‌قلی مجری تلویزیون به چشم می‌خورد. 

البته ستاد انتخاباتی صداوسیما هنوز به جمع‌بندی درباره گزینه اصلی مجری مناظرات انتخاباتی نرسیده‌ و این اسامی در حد یک گمانه‌زنی است و شاید فرد دیگری اجرای این برنامه را با صلاحدید ستاد انتخاباتی صداوسیما به عهده بگیرد.

بگو مجری مناظره‌ها کیست تا بگویم چه انتخاباتی در پیش روست!

 یک سری بر این عقیده‌اند که مرتضی حیدری امسال هم همان وظیفه سال‌های قبل را بر عهده خواهد گرفت ولی اسامی دیگری هم مطرح شده است. 

کانال چارسو فرهنگ نوشت: «صداوسیما حساس‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد و مدیران رسانه‌ ملی در حال آماده‌سازی برنامه‌های ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. طبق سنوات گذشته، برگزاری مناظره‌ بین نامزدها به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های انتخاباتی در دستور کار قرار گرفته است. 

در فضای رسانه گمانه زنی‌هایی در خصوص شیوه اجرای آن مطرح شده است و براساس شنیده‌ها مهدی مهدی‌قلی مجری مناظره‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.»

البته در دوره‌های قبل همیشه به مجری و شکل اجرای مناظره‌ها انتقاداتی وارد بوده است، برای مثال در سال 1396 خبرگزاری مهر با ذکر انتقاداتی به مرتضی حیدری نوشت: 

«حیدری در این برنامه نشان داد که نماینده شایسته ای برای رسانه ملی در تبیین اصل بی طرفی نبوده و مخاطبان رسانه ای این برنامه دیدند که وی نتوانست در برابر استفاده بیش از حد مجاز یکی از کاندیداها از زمان تعیین شده، اقدام به موقع و درستی از خود نشان دهد.

در مناظره نخست درحالی حسن روحانی 2 دقیقه بیشتر از سایر کاندیداها صحبت کرد که حیدری هیچ واکنشی نشان نداد و فقط با بیانی ملایم و برخوردار از لطافت و ارادت خطاب به رئیس جمهور گفت: وقت شما تمام شده»!

بگو مجری مناظره‌ها کیست تا بگویم چه انتخاباتی در پیش روست ...

پرواضح است که در بحث مناظره شخص مجری بسیار مهم و کلیدی است، برای اینکه مناظره به یک مصاحبه تبدیل نشود و از طریق تضارب آرا مخاطب را به شناخت بهتر و بیشتر درباره هر کاندیدا رساند.

همزمان باید این را هم مد نظر قرار داد که در مناظره قرار نیست نامزدها با هم فقط مشاجره کنند، به همین دلیل است که مجری مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری واقعا وظیفه حساس و خطیری است.

نکته جامانده دیگر در ادامه بحث این است که حتی با انتخاب مجری هم می توان حدس زد که انتخابات ریاست جمهوری امسال تا چه اندازه متفاوت از قبل خواهد بود، اگر همان مرتضی حیدری باشد یک رویکرد کاملا محافظه کارنه است ولی اگر مجری دیگری پا به عرصه بگذارد طبیعتا شاهد تغییراتی خواهیم بود.

آیا امسال شاهد یک چهره جوان یا یک خانم به عنوان مجری مناظره‌ها خواهیم بود یا باز همان رویکرد همیشگی و ...

باید منتظر ماند و دید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان