کنعانی در واکنش به اقدام نیکی هیلی: فراتر از ننگ!

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اقدام نیکی هیلی، سیاستمدار آمریکایی در نوشتن یادداشتی بر روی بمب‌های اسرائیلی آن را فراتر از ننگ خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل که نوشته‌ای را علیه فلسطینی‌ها بر روی بمب‌های اسرائیلی نوشت، آن را ذبح انسانیت، اخلاق و حقوق بشر دانست.

به گزارش تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اقدام نیکی هیلی، سیاستمدار آمریکایی در نوشتن یادداشتی بر روی بمب‌های اسرائیلی آن را فراتر از ننگ خواند.

کنعانی در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: ذبح انسانیت، اخلاق و حقوق بشر پای عشق به رژیم کودک‌کُش اسرائیل؛ یادداشت "نیکی هیلی" سیاستمدار و نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا بر روی بمب‌های اسرائیلی: «کارشان (فلسطینی‌ها) را تمام کنید... آمریکا اسرائیل را دوست دارد.»

وی این اقدام را فراتر از ننگ خواند.

نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل که به حمایت‌های افراطی و نامتناسب از اسرائیل در جلسات سازمان ملل معروف است هنگام بازدید از یک پایگاه در شمال فلسطین اشغالی روی مهمات اسرائیلی یادداشت نوشت. 

تصاویری که «دانی دانون»، عضو پارلمان اسرائیل و سفیر سابق رژیم در سازمان ملل در شبکه ایکس منتشر کرده نشان داد که هیلی روی این مهمات نوشته است: «کارشان را تمام کنید. آمریکا اسرائیل را دوست دارد.»

کنعانی در واکنش به اقدام نیکی هیلی: فراتر از ننگ!

اقدام نیکی هیلی، به ویژه زمانی که حملات اسرائیل  در رفح باعث ایجاد موجی از خشم جهانی شده با انتقادهای گسترده‌ای مواجه شد. به عنوان مثال یک کاربر نوشت: «من با پس فرستادن نیکی هیلی به سرزمین اجدادی‌اش در هند موافقم.»

بسیاری از کاربران اقدام نیکی هیلی را مصداق تحریک به جنایت نسل‌کشی یا تحریک به تروریسم  و شایسته پیگرد در دادگاه‌های بین‌المللی توصیف کرده‌اند. یک کاربر نوشته است: «شرم بر وجود او که شیطان است. این گلوله‌ها سرانجام برای کشتن غیرنظامیان بی‌گناه و کودکان استفاده خواهد شد. این تروریسم است.»

سفر هیلی در شرایطی انجام شد که حمله اسرائیل به چادر پناهندگان در رفح به شهادت ده‌ها فلسطینی منجر شد. بسیاری از کاربران فضای مجازی در سراسر دنیا با راه‌اندازی کارزاری به نام «همه چشم‌ها به رفح است» به حمایت از فلسطینی‌هایی که در رفح سکونت دارند روی آورده‌ند.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان