کره شمالی باز هم به کره جنوبی بالون زباله فرستاد

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی باز هم بالن‌هایی حاوی زباله را به آسمان کره جنوبی روانه کرده است.

کره جنوبی اعلام کرد چندین بالون حاوی زباله از سوی کره شمالی به این کشور ارسال شده و از شهروندان خواست در خانه بمانند.

به گزارش ایسنا، ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی باز هم بالن‌هایی حاوی زباله را به آسمان کره جنوبی روانه کرده است.

در این بیانیه آمده است: «شهروندان، مراقب سقوط اجسام از آسمان باشید و به بالن‌های سقوط کرده نزدیک نشوید. اگر بالنی پیدا کردید، به نزدیک‌ترین پلیس یا دپارتمان ارتش اطلاع دهید.»

خبرگزاری ریا نووستی گزارش داد شهردار سئول به شهروندان پایتخت کره جنوبی هشدار داد که اشیای ناشناسی در آسمان دیده شده است و احتمالاً بالن‌های ارسالی از کره شمالی هستند. از شهروندان کره جنوبی خواسته شده تاحدامکان در خانه بمانند و به بالن‌ها نزدیک نشوند.

در روز چهارشنبه خبرگزاری کیودو ژاپن گزارش داد کیسه‌های زباله متصل به بالون‌هایی که گفته می‌شود از کره شمالی ارسال شده در مناطق مرکزی سئول پیدا شده است و یکی از آنها بر روی پشت‌بام یک مجتمع دولتی فرود آمده است. در مجموع، به گفته رئیس ستاد مشترک کره جنوبی، در آن روز بیش از 260 بالون با زباله در بالای سئول مشاهده شد.

کره شمالی پیش‌تر هشدار داده بود که در پاسخ به ارسال اعلامیه‌های ضد حکومت این کشور توسط شماری از سازمان‌های مردمی کره جنوبی، دست به‌تلافی خواهد زد.

ارسال پیام در مرز دو کره با استفاده از بالون به جنگ کره در دهه 1950 باز می‌گردد، اقدامی که تا زمان امضای قرارداد آتش‌بس در 1953 ادامه داشت و در مجموع 2.8 میلیارد برگه تبلیغاتی بین دو طرف مبادله شد. در آن زمان این نامه‌ها از سربازان طرف مقابل می‌خواست خود را تسلیم کرده و در امان باشند، اما این روزها این پیام‌ها بیشتر بر انتقاد از حکومت‌های طرف مقابل تمرکز دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان