طی همایشی؛

اقتضائات اثربخشی فرهنگی حوزه در جامعه امروز بررسی می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: همایش «اقتضائات اثربخشی فرهنگی حوزه در جامعه امروز» از سوی دفتر پژوهش‌های خاص دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، پس از انقلاب اسلامی، علاوه بر وظایف سنتی، وظایف و اقتضائات جدیدی برای حوزه علمیه و روحانیت به وجود آمده است؛ شرایط جدید و گستردگی وظایف روحانیت و البته تقارن موجودیت حکومت اسلامی با هجوم مدرنیته و تأثیرات عمیق آن بر جامعه و قرار گرفتن در عصر ارتباطات، روحانیت را ملزم به بررسی دوباره وظایف و اولویت‌های فرهنگی و تبلیغی داشته تا وظایف خود را در نسبت با نظام جمهوری اسلامی و شرایط پدید آمده بازتعریف کنند



شناخت این شرایط و اقتضائات و ترسیم دقیق این وضعیت می‌تواند بر نگرش طلاب مؤثر باشد و فعالیت‌های حوزه را بیش از پیش مؤثر سازد و برطرف کننده چالش‌های فرهنگی ـ تبلیغی فراروی حوزه باشد.



به همین منظور همایش «اقتضائات اثربخشی فرهنگی حوزه در جامعه امروز» از سوی دفتر پژوهش‌های خاص دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.



لازم به ذکر است، در این همایش علمی که پنج‌شنبه، 14 آذرماه، از ساعت 9 صبح در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حسن بنیانیان به طرح بحث برای حاضران می‌پردازد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان