پلیس فتا: مسدودسازی ۳۵ صفحه اینستاگرامی در اصفهان که اقدام به ترویج سبک زندگی غربی و انتشار محتوای نامناسب کرده بودند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی اصفهان : برخی افراد غیرمتعهد و سوء‌استفاده‌گر برای جذب دنبال‌کننده دست به هر کاری می‌زنند و در پی کسب درآمد با اشاعه محتواهای مبتذل در فضاهای مجازی هستند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان از شناسایی و مسدودسازی 35 صفحه اینستاگرامی که اقدام به ترویج سبک زندگی غربی و انتشار محتوای نامناسب کرده بودند، خبر داد.
 
به گزارش ایرنا؛ سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز شنبه افزود: کارشناسان پلیس فتا استان در پی رصد فضای مجازی، 35 صفحه اینستاگرامی با میانگین تعداد بازدید70 هزار نفر را شناسایی کردند که گردانندگان آنها با انتشار و بارگذاری تصاویر مبتذل و تبلیغات مدلینگ با محتواهای نامناسب، سعی در اغفال جوانان داشتند.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، کارشناسان با انجام اقدامات تخصصی، گردانندگان این صفحات را شناسایی و پس از تهیه مستندات با دستور قضائی ضمن حذف محتویات این صفحات و مسدودسازی آن، گردانندگان را به مرجع قضائی معرفی کردند.
 
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی اصفهان ادامه داد: برخی افراد غیرمتعهد و سوء‌استفاده‌گر برای جذب دنبال‌کننده دست به هر کاری می‌زنند و در پی کسب درآمد با اشاعه محتواهای مبتذل در فضاهای مجازی هستند.
 
این مقام انتظامی با تاکید بر ضرورت ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای گفت: شبکه‌های اجتماعی خارجی به محیطی برای اعمال مجرمانه نظیر انتشار مطالب نامناسب و غیراخلاقی، هتک‌ حیثیت، نشر اکاذیب و تهدید و اخاذی تبدیل شده است بر این اساس والدین باید علاوه بر اینکه همراه فرزندان خود در فضای مجازی باشند بر عملکرد آنها نیز نظارت کنند.
 
سرهنگ مرتضوی به مروجان ناهنجاری‌های اجتماعی در فضای مجازی نیز هشدار داد: تمام تحرکات هنجارشکنان اجتماعی در فضای مجازی تحت کنترل پلیس است و با کسانی که اقدام به بازنشر تصاویر مبتذل و خارج از عرف کنند، برابر مقررات و قوانین برخورد خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران هم می‌توانند آخرین اخبار رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند ضمن این که شماره 096380 بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به پرسش‌های شهروندان در سطح کشور است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان